ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
מתנת נפץ

בלוגר צבאי פרו פוטין נהרג בפיצוץ בבית קפה

פיצוץ בבית קפה בסנט פטרסבורג, חיסל את הבלוגר הצבאי הרוסי המפורסם עם מאות אלפי עוקבים בטלגרם ותומך נלהב של פוטין. כך אישר משרד הפנים הרוסי. מדיווחים ברוסיה עולה, כי פצצה הוסתרה בפסל שניתן לטטרסקי בקופסה כמתנה

בלוגר צבאי פרו פוטין נהרג בפיצוץ בבית קפה
ולאדלן טטרסקי צילום: צילום מסך

לפחות 30 בני אדם נפצעו בפיצוץ בבית קפה בסנט פטרסבורג רוסיה כך מסרה המשטרה. סרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות הראו אנשים פצועים ברחוב, לא ברור מי אחראי לפיצוץ. ולאדלן טטרסקי, (שמו האמיתי הוא מקסים פומין, י.פ) היה תומך קולני במלחמת רוסיה באוקראינה ופרו פוטין, הוא נהרג בפיצוץ ממטען נפץ שהוכנס לתוך מתנה שקיבל.

הוא דיווח מהחזית של אוקראינה, בשנה שעברה הוא פרסם סרטון שצולם בתוך הקרמלין בו אמר "נביס את כולם, נהרוג את כולם, נשדוד את כולם לפי הצורך, בדיוק כמו שאנחנו אוהבים".

האירוע היה טקס בקרמלין בהנחיית הנשיא ולדימיר פוטין, שהכריז על סיפוח של ארבעה אזורים כבושים חלקית באוקראינה. הסיפוח הביא לגינוי חריף של המערב. סנט פטרסבורג היא עיר הולדתו של הנשיא פוטין, שם עלה לראשונה לגדולה.

מקורות במשרד הפנים שצוטטו על ידי סוכנות הידיעות הרוסית RIA אמרו כי פצצה הוסתרה בפסל שניתן לטטרסקי בקופסה כמתנה. בית הקפה בו אירע הפיצוץ היה בעבר בבעלותו של יבגני פריגוז'ין, ראש קבוצת שכירי החרב הידועה לשמצה של וגנר ברוסיה, כך דיווחו כלי תקשורת רוסיים.

כלי תקשורת ברוסיה דיווחו כי חוקרים בוחנים את הפסל כמקור אפשרי לפיצוץ, אך לא שללו את האפשרות שמטען חבלה הוטמן בבית הקפה לפני האירוע. איש לא לקח אחריות, אבל בלוגרים צבאיים ופרשנים פרו פוטין הפנו מיד אצבע מאשימה לעבר אוקראינה והשוו את החיסול האחרון לאחד דומה באוגוסט האחרון של דריה דוגינה, פרשנית טלוויזיה ובתו של האיש הכי מקורב לפוטין, אלכסנדר דוגין. היא נהרגה כשמטען חבלה הוטמן ברכב שלה והתפוצץ כשנסעה בפאתי מוסקבה.

השלטונות הרוסיים האשימו את המודיעין הצבאי של אוקראינה במותה של דוגינה, אך אוקראינה הכחישה מעורבות. אביה, אלכסנדר דוגין, פילוסוף לאומני ותאורטיקן פוליטי התומך מאוד בפלישה לאוקראינה, בירך את טטרסקי כגיבור שמת כדי להציל את העם הרוסי. "אסור לקיים שיחות עם המחבלים מלבד הכניעה שלהם ללא תנאי", אמר דוגין. "מצעד ניצחון חייב להתקיים בקייב,.

מאז תחילת הלחימה באוקראינה ב-24 בפברואר 2022, נמנעו השלטונות האוקראינים מלקחת אחריות על שריפות ופיצוצים שונים והתנקשויות לכאורה ברוסיה. במקביל, פקידים בקייב בירכו על אירועים כאלה ועמדו על זכותה של אוקראינה לפגע ברוסיה. גורם בכיר בממשלת אוקראינה אמר כי הפיצוץ שהרג את טטרסקי היה חלק מסכסוך פנימי ברוסיה.

"עכבישים אוכלים זה את זה בצנצנת", כתב היועץ לנשיאות אוקראינה מיכאילו פודוליאק באנגלית בטוויטר. "השאלה מתי הטרור הפנימי יהפוך למכשיר למאבק פוליטי פנימי הייתה עניין של זמן".

טטרסקי, שנולד בדונבאס אוקראינה, עבד ככורה פחם לפני שהקים עסק רהיטים. כאשר נקלע לקשיים כלכליים, שדד בנק ונידון למאסר. הוא נמלט ממאסר לאחר סיפוח חצי האי קרים באוקראינה על ידי מוסקבה. אחר כך הוא הצטרף למורדים בדלנים פרו רוסיה ולחם בקו החזית, בהמשך הפך לבלוגר התומך במלחמה.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה כח וגנר פיצוץ ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד