כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מחאה עולמית

חברות חדשות בעולם קוראות לשחרור כתב ה'וול סטריט ג'ורנל'

ראשי, מנהלי, עורכי ובעלי חברות ותאגידי חדשות המובילים בעולם קראו לשחרורו של כתב ה'וול סטריט ג'ורנל' אוון גרשקוביץ' שנעצר ברוסיה. העורכים גינו את מעצרו של גרשקוביץ' במכתב לשגריר רוסיה בארה"ב

חברות חדשות בעולם קוראות לשחרור כתב ה'וול סטריט ג'ורנל'
אוון גרשקוביץ צילום: באדיבות המצלם

כ-40 עורכים בכירים של ארגוני חדשות ברחבי העולם חתמו על מכתב לשגריר רוסיה בארה"ב בגנות מעצרו של כתב ה'וול סטריט ג'ורנל' אוון גרשקוביץ', יהודי עם הורים שעזבו את רוסיה לארה"ב, הם קראו לשחררו המיידי. המכתב היה חתום על ידי עורכי, מנהלי ובעלי חברות ותאגידי חדשות. הם כתבו במכתב לשגריר, אנטולי אנטונוב, כי הם מודאגים מאוד ממעצרו של גרשקוביץ'.

"מעצרו הבלתי צודק של גרשקוביץ' הוא הסלמה משמעותית בפעולות נגד העיתונות של ממשלתך", נכתב במכתב. "רוסיה משדרת את המסר שעיתונאות בגבולות שלכם היא פלילית ושכתבים זרים המבקשים לדווח מרוסיה אינם נהנים מהיתרונות של שלטון החוק".

המכתב נחתם על ידי 38 עורכים, המייצגים ארגוני חדשות וקבוצות עיתונות כולל ה'וול סטריט ג'ורנל', הניו יורק טיימס, ה-BBC, הוושינגטון פוסט והוועדה להגנה על עיתונאים. "גרשקוביץ' הוא עיתונאי, לא מרגל, ויש לשחררו מיד וללא תנאים", נכתב במכתב. "אנו מצפים לתגובתך כאשר אנו ממשיכים לעקוב בדריכות אחר כל שלב בהליכים נגד אוון גרשקוביץ' וקוראים לשחרורו המיידי".

גרשקוביץ', בן 31 עבד ברוסיה באישור הרשויות, הוא נעצר ביום רביעי שעבר באשמת בגין ריגול בזמן טיול בעיר יקטרינבורג, כ-1500 קילומטרים מזרחית למוסקבה. מעצרו זכה לגינוי נרחב על ידי ממשל ביידן שדרש את שחרורו והכחיש בתוקף כי אוון היה מרגל.

 

 

וול סטריט ג'ורנל ארה''ב מלחמת אוקראינה רוסיה מעצר עיתונאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד