כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
סיכון ביטחוני

השירות החשאי לא מאשר שטראמפ יהיה אזוק

השירות החשאי לא מאשר לאזוק את הנשיא לשעבר טראמפ כשהוא יעמוד לדין ביום שלישי הקרוב. לטענת השירות החשאי זה יהווה סיכון ביטחוני במקרה חירום. הנשיא לשעבר רצה תמונה שתסייע לו בקמפיין הבחירות

השירות החשאי לא מאשר שטראמפ יהיה אזוק
טראמפ כביכול במעצר צילום: באדיבות המצלם

העמדה לדין של דונלד טראמפ על ידי התובע המחוזי של מנהטן, אלווין בראג ביום שלישי הקרוב, לא תוריד את סיכוייו הפוליטיים - ולמעשה עשויה להגביר את הקמפיין שלו לכיבוש מחדש של הבית הלבן, כך אמרו תומכים ואויבים מרים כאחד. "התביעה הפוליטית של אלווין בראג הולכת לחזק את הנשיא לשעבר טראמפ", אמר חבר הקונגרס לשעבר והמועמד לשעבר למושל ניו יורק, לי זלדין.

"אפילו מצביעים לא מזוהים פוליטית יכולים לתמוך בטראמפ". אמר זלדין. "רבים מהם כבר מעלים חששות משמעותיים לגבי כתב האישום הזה ומסבירים כיצד הם מאמינים שזו תביעה פוליטית", אמר. "זה יגבש מחדש את הבסיס סביבו, אמר היועץ הפוליטי הדמוקרטי ג'ון רייניש.

אפילו אויבו המר של טראמפ, ג'ב בוש, לקח בפומבי את הצד של יריבו לשעבר, "זה מאוד פוליטי, לא עניין של צדק", צייץ מושל פלורידה לשעבר.

קופת הקמפיין של טראמפ תפחה ב-4 מיליון דולר של מזומנים טריים ב-24 השעות שלאחר פרסום הידיעה על כתב האישום - 25% מהם מתורמים בפעם הראשונה. פרקליטיו של טראמפ בשבת זלזלו בפומבי על הבסיס המשפטי של הטיעון של התביעה. "הן הפרקליטות של ארה"ב והן ועדת הבחירות הפדרלית בדקו ודחו את הפרת מימון הקמפיין לכאורה בלב התיק,, אמר עוה"ד של טראמפ, טים פרלטור, לפוקס ניוז.

בינתיים, ה'ניו יורק פוסט' מדווח, כי השירות החשאי הוא שביטל את הרעיון שטראמפ ירשה לעצמו להיות אזוק, כשהוא יגיע לבית המשפט במנהטן ביום שלישי, ואמר שזה יהווה סיכון ביטחוני במקרה חירום. הנשיא לשעבר רצה תמונה שהוא אזוק כדי שתסייע לו בקמפיין הבחירות. אך הוא יאלץ למצוא רעיון אחר.

"אם הוא אזוק, זה מסוכן", אמר גורם שמכיר את ההכנות הביטחוניות. "אז השירות החשאי יהיה אחראי להביא אותו בפני השופט, ושוב לצאת משם בשקט".

הצוות המשפטי של הנשיא לשעבר ישאף כנראה למרוח את התיק בחודשים - אולי הרחק לתוך עונת הבחירות לנשיאות בשנה הבאה - עם שורה ארוכה של הגשות ובקשות. ראשית: הצעה לשינוי מקום, עורכי הדין של טראמפ יטענו שהלקוח שלהם לא יכול לקבל משפט הוגן בפני חבר מושבעים נוקב נגד טראמפ במנהטן.

השירות החשאי דונלד טראמפ אזיקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד