ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
ככלב שב אל קיאו

חזר הביתה לאחר שנלחם למען רוסיה ונעצר בחשד לרצח

רוצח מורשע שהורשה לצאת מהכלא ברוסיה כדי להצטרף לחברה הצבאית הפרטית של וגנר ולהילחם באוקראינה, נעצר מספר ימים לאחר שחזר הביתה בחשד להריגת קשישה. החייל נעצר בחשד לביצוע הפשע אך לא הוגש נגדו כתב אישום

חזר הביתה לאחר שנלחם למען רוסיה ונעצר בחשד לרצח
ארטילריה של צבא אוקראינה צילום: צבא אוקראינה

איוון רוסומכין נידון ל-10 שנות מאסר בגין רצח בשנת 2020. הוא שוחרר בשנה שעברה לאחר שנרשם להילחם עבור וגנר באוקראינה. הבוס של וגנר, יבגני פריגוז'ין, גייס אסירים רוצחים מבתי הכלא הרוסיים, כאשר לאסירים כמו רוסומכין הובטחה חנינה והטבות אחרות בתמורה ללחימה מול האוקראינים.

רוסומכין עשה תפקיד בלתי מוגדר עם וגנר באוקראינה, החוזה הרגיל הוא לחצי שנה, החודש הוא חזר לביתו באזור קירוב, העיר ממוקמת על גדות נהר הויאטקה כ-900 ק"מ ממוסקבה. על פי דיווחים מקומיים הוא נעצר לחמישה ימים לאחר שהשמיע מספר איומים.

אחת התושבים, אמר שרוסומכין נראת אוחז בקלשון, גרזן וסכין, ואיים להרוג אנשים בבניין העירייה. מפקד משטרת המחוז ואדים ורנקין אמר כי רוסומכין הוא "יוצר צרות ידוע" ומטופל. אך לפני שנעצר אישה מבוגרת נרצחה. רוסומכין נעצר בחשד לביצוע הפשע אך לא הוגש נגדו כתב אישום.

פריגוז'ין עצמו התייחס למקרה ואמר שהחברה שלו מוכנה לסייע לאכיפת החוק ביחס לכל אחד מהלוחמים לשעבר שלה. "אם אדם מתנהג באגרסיביות או פרובוקטיבית או אם יש סיכון כלשהו, ​​במיוחד אם הוא מקטגוריית האסירים לשעבר, אתה צריך ליידע אותנו. אנחנו נשלח את קבוצת הגיוס שלנו, נאסוף אותו בזהירות ונשלח אותו בחזרה לחזית, למקום שבו הוא צריך להוציא את התוקפנות שלו", אמר.

כח וגנר מלחמת אוקראינה רוסיה רצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד