כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מס של 7 מיליארד דולר

האם אחד מעשירי כדור הארץ מת מבלי שאף אחד שם לב?

האם אחד האנשים העשירים בעולם מת בחשאי בלי שמישהו יודע? מס של 7 מיליארד דולר הופקד ביום אחד. משרד האוצר האמריקני אמר כי משלם המסים הוא בין 100 האנשים העשירים בעולם, בשל חוקי הפרטיות המחמירים, לא ניתן לחשוף את זהותו של המשלם

האם אחד מעשירי כדור הארץ מת מבלי שאף אחד שם לב?
דולרים. אילוסטרציה צילום: pixabay

האם אחד מעשירי כדור הארץ מת מבלי שאף אחד שם לב? השאלה עלתה לאחר שמשרד האוצר האמריקני חשף שסכום מדהים של 7 מיליארד דולר זרמו לקופתו ביום אחד. הסכום שולם בקטגוריה של מיסי "עיזבון ומתנה" והיה הסכום הגבוה ביותר מסוגו מאז 2005.

בשל חוקי הפרטיות המחמירים, לא ניתן לחשוף את זהותו של המשלם. ובכל זאת, זה אומר שהוא ניתן על ידי מישהו שהיה בשווי מינימום של 17.5 מיליארד דולר כאשר הוא מת או אם הוא העביר מתנה ענקית באותו סכום.

מומחים מציינים שאם הכסף הגיע מאדם אחד בלבד, סביר להניח שהוא היה שווה כמעט כפול מהסכום הזה. הם מצביעים על האופן שבו מיליארדרים מאמצים תכנון פיננסי מורכב כדי להגן על עושרם מתשלום מס למשרד האוצר.

ההעברה המאסיבית זוהתה לראשונה על ידי ג'ון ריקו, כלכלן באוניברסיטת פנסילבניה, העוקב אחר ההשפעה של שינויים במדיניות הכלכלית.

הוא חשב תחילה שזו הייתה טעות. אבל דובר משרד האוצר אישר שזאת לא טעות ריקו עקב אחר הפקדת המס. למרות שהיטלי הירושה הופחתו בשנת 2017 הגביות זינקו בשנים האחרונות, ככל הנראה בשל מקרי מוות עודפים של קשישים במהלך מגיפת הקורונה.

מגזין העסקי האמריקאי "פורבס" מפרסם מדי שנה רשימה של האנשים העשירים בעולם, אך הם לא מכירים מיליארדר שמת בשנים האחרונות, כך דיווח ה'דיילי מירור'.

גבריאל זוקמן, כלכלן מאוניברסיטת ברקלי, אומר שהיו כמה סיבות לכך שניתן היה לשלם תשלום כזה לאוצר האמריקני מבלי שאף אחד ידע. הוא טען שזה יכול להיות "אדם עשיר מאוד שפורבס החמיץ, מתנה גדולה או תשלום דחוי על ידי איזה מיליארדר שמת לפני מספר שנים".

מומחים אמרו שזה נדיר שאנשים עשירים משלמים מיסי עיזבון גבוהים כל כך, מכיוון שניתן להפחית אותם באופן משמעותי באמצעות תכנון אסטרטגי.

לפי חישובים של מרכז מדיניות המס, צוות חשיבה שבסיסו בוושינגטון, מי שהפקיד את הכספים חייב היה להיות עם הון של לפחות 35 מיליארד דולר.

מיליארדר רשות המסים ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד