כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
חושש לחיי אדם

ממציא הפלאפון הראשון: "הבעיה היא שאנשים מסתכלים עליהם יותר מדי"

הבעיה עם טלפונים ניידים היא שאנשים מסתכלים עליהם יותר מדי. כך אומר האיש שהמציא אותם לפני 50 שנה. "לעולם, לעולם לא אבין איך להשתמש בטלפון הנייד כמו שהנכדים שלי עושים", הוא אמר.

ממציא הפלאפון הראשון: "הבעיה היא שאנשים מסתכלים עליהם יותר מדי"
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

מרטין קופר, מהנדס אמריקאי שכונה "אבי הטלפון הסלולרי", אמר שלמכשיר הקטן והמסודר שיש לכולנו בכיסים יש פוטנציאל כמעט בלתי מוגבל ויוכל יום אחד אפילו לעזור למנוע מחלות. "אבל כרגע, אנחנו קצת אובססיביים איתו". הוא אמר כי "טלפונים יחוברו יום אחד למערך של חיישנים גופניים שידבקו במחלה לפני שהיא תתפתח וכך נגלה אותה", הוא אמר.

"אני הרוס כשאני רואה מישהו חוצה את הרחוב ומסתכל בטלפון הנייד שלו. הם יצאו מדעתם", אמר האיש בן ה-94 לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP ממשרדו בדל מאר, קליפורניה. "אבל אחרי שכמה אנשים ידרסו על ידי מכוניות, הם יבינו את זה" הוא אמר.

קופר עונד שעון של אפל ומשתמש באייפון מתקדם אומר: "לעולם, לעולם לא אבין איך להשתמש בטלפון הנייד כמו שהנכדים שלי עושים", הוא אמר. האייפון של קופר - שלדבריו הוא אוהב להשתמש בו בעיקר כדי לדבר עם אנשים - הוא בהחלט רחוק מאוד מהגוש הכבד של חוטים שהוא השתמש בו כדי לבצע את שיחת הטלפון הנייד הראשונה ב-3 באפריל 1973.

באותו זמן הוא עבד במוטורולה, והוביל צוות של מעצבים ומהנדסים שעסק כדי להמציא את הטכנולוגיה הניידת הראשונה. החברה השקיעה מיליוני דולרים בפרויקט, בתקווה לנצח את Bell System, חברה חזקה ששלטה בתקשורת האמריקנית במשך יותר ממאה שנה מאז הקמתה ב-1877.

המהנדסים של  החברה המתחרה הציפו את הרעיון של מערכת טלפונים סלולריים רק לאחר מלחמת העולם השנייה, ועד סוף שנות ה-60 ייצרו רק טלפונים למכוניות בגלל הסוללה הענקית שהם היו צריכים.

אבל עבור קופר, זה לא היה ניידות אמיתית. בסוף 1972, הוא החליט שהוא רוצה מכשיר שיוכל להשתמש בו בכל מקום. אז עם כל המשאבים של מוטורולה לרשותו, הוא אסף מומחים שעבדו מסביב לשעון במשך שלושה חודשים. "הטלפון הזה שקל יותר מקילו והיו לו חיי סוללה של בערך 25 דקות", אמר. "זו לא הייתה בעיה. הטלפון הזה היה כל כך כבד, שלא יכולת להחזיק אותו 25 דקות".

פלאפון אייפון מוטורולה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד