כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
צפוי להיחקר הבוקר במח"ש

זו גרסת הפרש שהיכה מפגינה בתל אביב

הפרש שהיכה מפגינה בתל אביב צפוי להיחקר הבוקר באזהרה במח"ש. בינתיים מסתבר הוא גיבש גרסה אותה מסר לקרוביו; "בהתחלה היא הניפה שלט בפניו של הסוס והבהילה אותו, ואחר כך ניסתה לתת לו מכה מאחור עם השלט, זה סכנת נפשות, הסוס יכול היה לבעוט בה. אם הסוס היה בועט בה אללה יוסתור"

זו גרסת הפרש שהיכה מפגינה בתל אביב
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: אריק מרמור, פלאש 90

המחלקה לחקירת שוטרים פתחה אתמול (ראשון) בבדיקת תקיפת המפגינה בידי פרש משטרתי, שהתרחשה במוצ"ש בתל אביב ותועדה. המפגינה יעל ראובני זומנה למשרדי מח"ש להגשת תלונה רשמית. כאשר לפי הדיווח ב'כאן חדשות', השוטר זומן לחקירה באזהרה במח"ש, שתתקיים הבוקר (שני).

על רקע החקירה הצפויה במח"ש, הפרש סיפר למקורביו את גרסתו לאירוע וטען כי הצעירה פעלה באופן המסכן את הסוס, אותה ואותו. עוד הוא טען כי הייתה לו סמכות להשתמש באלה. "המפגינה נשארה במקום דקות ארוכות לאחר שכבר ניתנה הוראת פיזור. בהתחלה היא הניפה שלט בפניו של הסוס והבהילה אותו, ואחר כך ניסתה לתת לו מכה מאחור עם השלט, זה סכנת נפשות, הסוס יכול היה לבעוט בה. אם הסוס היה בועט בה אללה יוסתור", סיפר למקורביו.

"בתקרית השנייה שצולמה", כך לגרסתו, "היא דחפה שלט על הסוס ושלחה יד לרתמה של הסוס. ולכן, על מנת למנוע סכנה לי ולסוס השתמשתי ברתמה של הסוס. הייתה לי גם סמכות לשימוש באלה - אז מה עדיף? לא באתי להרביץ ולפגוע באף אחד. שבוע שעבר חטפתי אבן בפרצוף באחת ההפגנות".

עו"ד דיאנה שומסקי, הסנגורית של פרש המשטרה, סיפרה בריאיון לכאן רשת ב': "החיים של המפגינים ושל הפרש נתונים בידיים של הפרש - הסוס זה הכלי שלו. יעל 'יצרה מגע' והפחידה את הסוס בניסיון לגרום לו לאבד שליטה ולרמוס את כולם".

בשיחה שהתקיימה בין מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי ומפקד מחוז תל אביב ניצב עמיחי אשד, ביקש שבתאי מאשד לתחקר את האירוע. עוד הנחה המפכ"ל את מערך אגף המבצעים על הקצאה מיידית של מצלמות קסדה למערך הפרשים על מנת לתעד אירועים אלה בזמן אמת.

יעל ראובני, המפגינה נגד הרפורמה שהוכתה על ידי פרש המשטרה, שיחזרה את המקרה בריאיון לכאן רשת ב'. לדבריה של ראובני, "הוא כיוון את הסוס לדרוס אותי. אחרי שהסוס דרך עלי והשוטר אמר לנו להמשיך ללכת, שוטר נוסף סגר עלינו והתחיל להרביץ - הוא היכה אותי בגב וביד, למזלי זה נגמר ללא שבר".

"הייתי שעיר לעזאזל, ולא הייתי צריכה לעשות משהו מיוחד כדי להיות כזאת", אמרה ראובני, והגיבה לטענות שהמפגינים פגעו בסוסים: "העבודה שלי היא עבודה עם סוסים, ברור שלא פגעתי בסוס, זה הדבר האחרון שאני אעשה. כנראה לא הלכתי מספיק מהר".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התייחס למקרה בריאיון לכאן רשת ב ואמר כי מדובר ב"אירוע חמור מאוד". לדבריו של השר, המפגינים "צעקו לשוטרים נאצים והתעללו בסוסים" ושאפשר "להבין מה שקורה תחת לחץ", אך הבהיר כי למרות שהוא נותן בדרך כלל גיבוי מלא לשוטרים, הוא מוטרד ויפנה למפקד מחוז תל אביב עמיחי אשד כדי "לקבל הבהרות".

הכאת מפגינים נתיבי איילון פרש משטרתי אלימות שוטרים אלימות משטרתית סוסי משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד