ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

אין מנוח לכף רגלו: הרב ברלנד נעצר באמסטרדם

לאחר שאמש עזב את דרום אפריקה, הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת 'שובו בנים' ברסלב, נחת באמסטרדם שבהולנד ונעצר • שלטונות דרא"פ מסרו מידע מוקדם על יעדו של הרב למשטרת הולנד, ואנשיה המתינו לו בשדה • הרב יוסגר לישראל • עסקני הקהילה עושים מאמץ לזרז את הליכי ההסגרה כדי להביא את הרב ארצה עוד לפני השבת הקרובה

הרב ברלנד בשבוע האחרון. צילום: קובי הר צבי
הרב ברלנד בשבוע האחרון. צילום: קובי הר צבי

דיווח: לאחר שאמש עזב במפתיע את יוהנסבורג ליעד בלתי ידוע, הרב אליעזר ברלנד מנהיג קהילת 'שובו בנים' - ברסלב נעצר היום (ה') בשדה התעופה הבינלאומי של אמסטרדם שבהולנד.

הרב ברלנד המבוקש מזה שנתיים בישראל, נחת היום בשדה התעופה הבינלאומי באמסטרדם, יחד עם מקורביו ונעצר על ידי שוטרים מקומיים. הוא הובל מיד לתחנת המשטרה הקרובה.

כפי הנראה מייד עם המראתו מדרום אפריקה העבירו שלטונות המדינה הודעה על יעד טיסתו לרשויות האכיפה בהולנד והם המתינו לבואו בכדי לעוצרו.

עסקני הקהילה עושים מאמץ כדי לזרז את הליכי ההסגרה זאת כדי לאפשר לרב לעשות את השבת בישראל.

הרב ברלנד נמלט מיוהנסבורג לאחר שבחודש וחצי האחרון בוצעו שני ניסיונות ללוכדו על ידי המשטרה המקומית.

הרב התחמק בעזרת חסידיו שהבריחו אותו למקום מבטחים, כאשר המשטרה מנהלת אחריו מרדף ברחובות יוהנסבורג. שני המקרים שבהם ניסו המשטרה לעצור את הרב ‏ברלנד היו בעת חופות שערך הרב לחסידיו במקום.

הרב ברלנד עזב את ישראל לפני שנתיים לאחר שגורמים בקרב קהילתו פעלו נגדו. תחילה שהה בשוויץ, לאחר מכן שהה כשנה במרקש שבמרוקו. לאחר מכן עבר לזימבבואה שם שהה עם מקורבו ירון ימין. הוא נעצר ושוחחר בתנאי שיעזוב את המדינה והוא עבר ליוהנסבורג.

הרב ברלנד עוזב את זימבבואה ליוהנסבורג צילום: ארכיון
אמסטרדם עצור הרב אליעזר ברלנד הולנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד