כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
נשלחו למעבדה

המתיחות בצפון: שברי כלי הטיס שחדר לישראל אותרו

שברי כלי הטיס שיורט אתמול לאחר שחדר מסוריה אותרו בשטח פתוח. גורם ביטחוני: "היה ניתן להפיל את כלי הטיס עוד בשטח סוריה, בצה"ל הוחלט לחכות שהכלי יעבור לשטח ישראל על מנת ללמוד ממנו"

המתיחות בצפון: שברי כלי הטיס שחדר לישראל אותרו
גבול סוריה ישראל צילום: Maor Kinsbursky/Flash90

שברי כלי הטיס שיורט אמש (ראשון) לאחר שחדר מסוריה אותרו בשטח פתוח מצפון לכינרת. כעת, עם איתור השברים ניתן יהיה לדעת מי ייצר את המל"ט. השברים נשלחו למעבדה ולטיפול גורמי המקצוע.

כזכור, צה"ל הפיל אמש כלי טיס שחדר מסוריה. מצה"ל נמסר כי מסוקי ומטוסי קרב הוזנקו בעקבות כלי טיס בלתי מזוהה שככל הנראה חדר מכיוון סוריה לשטח ישראל.

הכלי היה במעקב של יחידת הבקרה של חיל האוויר. הכלי הופל בשטח פתוח ולא היווה סכנה בשום שלב. לא הופעלה התרעה על פי המדיניות. דובר צה"ל הדגיש כי פרטי האירוע בבדיקה.

גורם ביטחוני שצוטט ב'וואלה' חשף כי היה ניתן להפיל את כלי הטיס כבר בשטח הסורי, מאחר והוא זוהה בשלב מוקדם. עם זאת, בגלל השליטה וההערכה שניתן יהיה להפיל אותו מבלי שיגרם נזק בשטח ישראל הוחלט לעשות זאת וללמוד ממנו. חלקי הכלי יאספו וישלחו למעבדה, ההערכה במערכת הביטחון היא שאיראן וחיזבאללה מעורבים בשליחתו.

גורם ביטחוני נוסף אמר ל'וואלה' כי במערכת הביטחון מעריכים ששיגור המל"ט לשטח ישראל הוא מעין תגובה לתקיפות המיוחסות לישראל בסוריה. האחרונה שבהן בוצעה שלשום בלילה באזור מחוז חומס. לפי הסורים, במהלך התקיפה נפצעו חמישה חיילים ונגרם נזק.

 

גבול סוריה רחפן מתיחות ביטחונית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד