י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
משברים כלכליים ופוליטיים

בכתב יד נדיר נמצא: "המפלגות יריבו זו עם זו"

"יהיה משברים כלכליים ופוליטיים והמפלגות יריבו זה עם זה מאד עד שתהיה התפוררות ואין שופט ויהיה תוהו ובוהו רח"ל", כותב הגאון הירושלמי רבי לייב מינצברג זצ"ל בכתב יד שנמצא בקהילה אותו כתב לפני יובל שנים והדברים מתאימים ממש לימים אלו

בכתב יד נדיר נמצא: "המפלגות יריבו זו עם זו"
הגאון רבי לייב מינצברג זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

בימים האחרונים נתגלה כתב יד נדיר של הגאון הירושלמי רבי לייבל מינצברג זצ"ל רבה של קהילת המתמידים בעל ספרי 'בן מלך' בהם מתייחס לענייני הגאולה. הכתב נכתב לפני יובל שנים והוא מתפרסם לראשונה בגיליון החג של 'לוח מתמידים'. 

בכתב יד כותב רבי לייב: "המחשבי קיצין ונתבדו גרמו לכך כי אפי' היום כאשר רואים ממש שמה שכתוב בתנ"ך הולך ומתקיים לא רוצים לראות וחושבים שגם זה יתבדה, הגם שאינו דומה השערות בעלמא ממה שכתוב מפורש ממש, ועיין זכריה י"ב-י"ד ויחזקאל ל"ח-ל"ט ויואל ב', שכולם מדברים באותה המלחמה האחרונה שבה יתגלה משיח וכל אחד מגלה פרטים אחרים ממנה, וראה זה פלא לפני אלפיים ושש מאות שנה כתבו שבאחרית השנים יחזרו ישראל לא"י וירושלים וכל הגויים יאספו למלחמה על ירושלים, ועיין סנהדרין צ"ח ע"א ברש"י השני וכן בע"ב ברש"י השני וכל דף צ"ח שם, "ולשבי פשע ביעקב" ממש הזמן הזה, וכעת יהי' משברים כלכליים ופוליטיים והמפלגות יריבו זה עם זה מאד עד שתהי'התפוררות ואין שופט ויהי' תוהו ובוהו רח"ל, והרוסים יכבשו את איראן פרס ואח"כ את עירק בבל, ומשם יבואו עם ירדן וסורי' למלחמה על ירושלים ויצטרפו אליהם סעודי' ועוד מדינות, וזה יגרור מלחמת עולם בין ארצות הברית וברית המועצות, ואז ישפוט ה' את כל העולם וכו'.

אחד התלמידים מסביר ל'בחדרי חרדים' כי אנו רואים בדבריו של ר' לייבל בתוך כתב היד הנדיר את התייחסותו לימים אלה וכעת יהיה משברים כלכליים ופוליטיים והמפלגות יריבו זה עם זה מאד עד שתהיה התפוררות ואין שופט ויהי' תוהו ובוהו רח"ל. והדברים מדהימים כפי שהם מתואמים להפליא למצב הפוליטי השורר בארץ בחודשים האחרונים. המשבר הפוליטי שהוביל גם למשבר כלכלי והמפלגות המפולגות זה עם זה עד שזה מגיע בשבועות האחרונים למצב של תוהו ובוהו ממש, תוך שהוא קושר זאת למצב המשפטי ואין שופט.

כידוע רבי לייב מינצברג זצ"ל התעמק רבות בדברי הנביאים בעניין הגאולה העתידה ובכל שנותיו בהנהגת הקהילה היה מרבה לדבר בדברי הנביאים, כן היה בתקופת האביב הערבי שהביא פסוקים מפורשים כמו וסכסכתי מצרים במצרים ועוד. 

לפי דבריו: כל התקומה של עם ישראל לאחר השואה הארורה הינו תהליך ארוך של גאולה כשכל דברי הנביאים יתקיימו במלואם. בספריו "בן מלך" ובפרט בכרך גלות וגאולה וכן באלפי שיעוריו המוקלטים ניתן למצוא התייחסויות רבות לתקופה זו, התקומה בארץ הקודש, והפריחה של עולם התורה בארצות הגולה.

הרב לייב מינצברג משבר פוליטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד