כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
פועלים ישועות

פרויקט הצדקה הגדול בעולם: עשרות מליוני שקלים ל-90 אלף איש

'קופת העיר' פותחת את שעריה ומזמינה את הציבור לקחת חלק בזכות העצומה • מרן עמוד הישועות הגר"ש גלאי שליט"א הודיע: אתפלל על התורמים אחרי קריאת 'אגרת הקודש' בערב פסח, ובמעמד 'שירת הים' בליל שביעי של פסח • מצילים משפחות ופועלים ישועות

פרויקט הצדקה הגדול בעולם: עשרות מליוני שקלים ל-90 אלף איש
מצות ומזון למשפחות צילום: Yossi Aloni/Flash90

מעטים הם האנשים שזכו לתרום עשרות מיליוני שקלים לצדקה, כדי לשמח עניים, ולהביא אורה ושמחה לבתי אלמנות ויתומים. בימים אלו פותחת 'קופת העיר' את ההזדמנות הזאת לכל החפץ בכך, ויוצאת למגבית ענק לטובת פרויקט הצדקה הגדול בהיסטוריה של העם היהודי: גיוס 32 מיליון שקלים לטובת הקמחא דפסחא הגדול בעולם!

להצטרפות לקמחא דפסחא הגדול בעולם הקליקו כאן>>

בכיר ב'קופת העיר' מסביר את חשיבות העניין: מרן ה'בית יוסף' הקדיש בשולחן ערוך לא פחות מ-65 סימנים שבהם הוא עוסק בהלכות פסח. סימנים אלו כוללים מאות סעיפים, ועליהם מאות הערות והוספות של רבינו הרמ"א...

"בסעיף הראשון של כל הלכות פסח, סימן תכ"ט סעיף א', מופיע הדבר הכי חשוב. "ומנהג לקנות חטים לחלקן לעניים לצורך פסח, וכל מי שדר בעיר י״ב חודש צריך ליתן לזה".

"זה הבסיס והיסוד של הלכות פסח. לתת לעניים, לקנות להם חיטים שיוכלו לאפות מצות, או לתת להם כסף שיקנו בעצמם מצות, יין לארבע כוסות וכל צרכי החג. בלי זה אי אפשר לעשות פסח!

"לכן הורו לנו גדולי הדור, שצריכים לשים את כל כובד המשקל של 'קופת העיר' על הנושא הזה של חלוקת 'קמחא דפסחא' בערים השונות ברחבי הארץ, וההנחיה היתה שהחלוקה תהיה בהרחבה, גם בגדים, גם נעליים, גם עופות, בשר ודגים, גם תלושי קנייה לפירות, ירקות ומוצרים יבשים, וגם כסף מזומן.

"ואכן, גובשה רשימה של אלפי משפחות המונות יחד כ-90 אלף נפש, ולפי תחשיב של כ-360 שקלים לכל נפש הזכאית ל'קמחא דפסחא', הסתכם החשבון ב-32 מיליון שקלים.

"החלוקה מתבצעת בפועל", הוא מסביר, "אבל אני חייבים לגייס את הסכום האגדי הזה. רוב המלאכה כבר נעשתה, 'ישראל נתבעים ונותנים' ב"ה, לימוד זכות גדול מאוד על עם ישראל, וכאן אנחנו פותחים את השער ונותנים הזדמנות לכל מי שרק יחפוץ בכך, אפשר להצטרף, לקחת חלק בפרויקט הצדקה הגדול בהיסטוריה של העם היהודי, להיות שותף לחלוקת ה'קמחא דפסחא' הגדולה בעולם, להביא אור ושמחה לבתי אלמנות ויתומים.

"השנה, ב'ליל הסדר' כשנאמר 'כל דכפין ייתי וייכול', כל מי שרעב שיבוא וניתן לו לאכול – אלו לא יהיו סתם מילים שכתובות בהגדה, זאת תהיה מציאות חיה וקיימת, הכי השנה באמת נתנו וחילקנו מצות ואוכל לעניים ולרעבים, כדי שלא יחסר להם דבר בימי הפסח בעזרת ה'".

על המגבית הגדולה פרש את חסותו מרן עמוד הישועות הגר"ש גלאי, שהודיע שהוא יזכיר את שמות התורמים בפרטות, כל מי שיתרום סכום של 360 שקלים ומעלה, ויתפלל עליהם בדמעות ובזעקה מעומק הלב שתי עתות רצון גדולות: לאחר קריאת 'אגרת הקודש' של המקובל הפלאי רבי שמשון מאוסטרופלי, שכתב באגרת שמי שיקרא אותה בערבי פסחים יינצל מנזק וצער כל השנה כולה.

בפעם השנייה יתפלל עמוד הישועות על התורמים בליל שביעי של פסח, אחר חצות הלילה, הזמן שבו התחולל הנס העצום של קריעת ים סוף. הגר"ש גלאי יאמר את שרית הים בשמחה ובהתלהבות גדולה, ולאחר מכן יפרץ סכר הדמעות והוא יתפלל על כל הזקוקים לישועה, כל אלו הזקוקים לזיווג, הקשה כמו קריעת ים סוף, אלו הזקוקים לפרנסה שגם היא קשה כמו קריעת ים סוף, וכל הזקוקים לישועות ורפואות, שיזכו בכח הצדקה העצומה שעשו ובכח התפילה הטהורה בעת הרצון המיוחדת הזאת, להיפקד בדבר ישועה ורחמים.

להצטרפות לקמחא דפסחא הגדול בעולם הקליקו כאן>>

קופת העיר קמחא דפסחא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד