כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אחרי קרב צמוד

סאנה מרין איבדה את השלטון בפינלנד; זהו ראש הממשלה החדש

במהלך הלילה התרחש מהפך בפינלנד, כאשר מפלגת הימין השמרני של פינלנד ניצחה ברוב קטן את ראשת הממשלה סאנה מרין, מנהיגת המפלגה הסוציאל-דמוקרטית. מרין תסיים כעת את כהונתה על אף שצברה פופולריות רבה, והייתה לראש הממשלה הצעירה בעולם

סאנה מרין איבדה את השלטון בפינלנד; זהו ראש הממשלה החדש
ראש הממשלה פטרי אורפו צילום: פייסבוק

מהפך בפינלנד: מפלגת הקואליציה הלאומית (NCP), מפלגת הימין הפינית, ניצחה הערב בבחירות הכלליות שנערכו במדינה לאחר ספירת 94.2% מהקולות.

ראש הממשלה הנבחר הוא פטרי אורפו, שאמר אחרי היוודע הניצחון: "זהו ניצחון גדול. קיבלנו את המנדט הגדול ביותר מהעם הפיני. אנחנו ננהל משא ומתן להקמת ממשלה קואליציוני. בהתבסס על התוצאה, ניזום שיחות להקמת ממשלה חדשה לפינלנד תחת הנהגת מפלגת הקואליציה הלאומית".

המפסידה מרין הודתה תוך זמן קצר בהפסדה, אך הדבר הפתיע רבים מקרב תומכיה. מרין בת ה-37 נחשבה לפופולרית במיוחד, ושברה תקרות זכוכית שונות ובראשן היותה ראש הממשלה הצעירה ביותר בעולם. מרין טיפלה בצורה מוצלחת במיוחד במשבר הקורונה, והצליחה לגרום לצירופה של פינלנד לברית נאט"ו.

רגע לפני סיום הקמפיין שלה אמרה: "ברור שאנחנו מקווים שהסוציאל-דמוקרטים ינצחו בבחירות האלה. זה חשוב משום שאנחנו רוצים להישאר חברה פתוחה. אנחנו גם רוצים לעבוד יחד מבחינה בינלאומית. אנחנו רוצים לבנות עתיד בר-קיימא טוב יותר שבו לאנשים יהיו את אותן הזדמנויות בחיים".

פינלנד בחירות ניצחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד