כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"מבחינים באכיפה בררנית"

יחס מועדף למפגינה החילונית? הח"כ דורש הבהרות ממח"ש

ח"כ אוהד טל פנה למח"ש ודרש לקבל הבהרות מדוע בפרשת תקיפת המפגינה באיילון על ידי פרש נפתח בירור מידי והשוטר אף הוזמן לחקירה ואילו במקרה של אלימות המשטרה נגד זוג האזרחים החרדים שנפגעו לפני מספר חודשים ממכת"זית, השוטרים לא זומנו לחקירה

יחס מועדף למפגינה החילונית? הח"כ דורש הבהרות ממח"ש
אילוסטרציה, הפגנה בכיכר השבת צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

חה"כ אוהד טל (הציונות הדתית), יו"ר ועדת מיזמים ציבוריים פנה היום (שני) לראש מח"ש קרן בר מנחם על מנת לקבל הבהרות מדוע בפרשת תקיפת המפגינה באיילון על ידי פרש נפתח בירור מידי והשוטר אף הוזמן ביום שלמחרת הגשת התלונה לחקירה ואילו במקרה של אלימות המשטרה נגד זוג האזרחים החרדים שנפגעו לפני מספר חודשים ממכת"זית כשעברו בסמיכות להפגנה בירושלים השוטרים לא זומנו לחקירה והטיפול בתיק הופסק. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

במכתבו כותב ח"כ טל: "אתמול, יום ראשון 2 לאפריל פורסם כי בכוונת מחוז תל אביב במשטרת ישראל לפתוח בבדיקת האירוע שהתרחש אמש, יום שבת ה1 לאפריל שבו הותקפה יעל ראובני בת ה-24 על ידי פרשים של המשטרה במהלך ההפגנה נגד הממשלה בתל אביב. היום, יום שני 3 לאפריל, לאחר פתיחת הבירור במעשה, נחקר פרש המשטרה על ידי המחלקה לחקירות שוטרים, זאת לאחר שתלונה נגדו הוגשה במשטרה".

הח"כ מזכיר: "מקרה נוסף של אלימות משטרתית ארעה בתאריך 28 בספטמבר 2022, שבו זוג אזרחים חרדים הותקפו על ידי שוטר במכתזית בכניסה לעיר ירושלים. המכתזית של המשטרה תועדה מתיזה זרנוק על זוג החרדים המבוגרים, וכתוצאה מההדף והנפילה, האישה נחבלה. כל זאת שהם ללא שום קשר להפגנה במקום (ללא הנפת שלט או דבר המוכיח הקשר למחאה) אלא נזדמנו למקום במקריות".

טל מוסיף: "לאחר שהוגשה תלונה במשטרה על ידי האזרחים שנפגעו, מהמשטרה נמסר כי "מהתיעוד עולה כי הפעלת מכלית ההתזה במקרה מחייבת בירור מעמיק. המקרה יבדק ויטופל בהתאם, ובמקביל יחודדו הנהלים בכל הנוגע להפעלת המכת"ז". אך בפועל, אותם השוטרים לא זומנו לחקירה והטיפול בתיק הופסק".

הח"כ פונה ומבקש: "רציתי לקבל מהמחלקה לחקירת שוטרים הבהרות, מדוע במקרה האלימות ביום שבת השבוע נפתח בירור מידי והשוטר אף הוזמן ישר ביום שלמחרת הגשת התלונה לחקירה ואילו במקרה של אלימות המשטרה נגד זוג האזרחים החרדים בתאריך 28 לספטמבר 2022, השוטרים אף לא זומנו לחקירה".

ח״כ אוהד טל מסר: "לא ייתכן כי שוב ושוב אנו מבחינים באכיפה בררנית שעושה מח"ש והמשטרה בהפגנות. אלימות שוטרים היא רעה חולה שעלנו להוקיע ככל הניתן מכל הכיוונים. לא תתכן אפליה התלויה בזהות המפגינים".

אוהד טל המחלקה לחקירת שוטרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד