י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לאחר הפסח

דרעי ימנה שרים למשרדי הפנים והבריאות | בורסת השמות

לפי בקשת הממשלה, מליאת הכנסת תתכנס לדיון פגרה בשבוע שלאחר חג הפסח ולמחרת יום השואה כדי לאשר מינויים קבועים של שרים במשרדי הבריאות והפנים שבידי ש"ס ומהם נושל היו"ר אריה דרעי בעקבות החלטת בג"ץ בעניינו | המינויים הקבועים ירחיקו את חזרת דרעי

דרעי ימנה שרים למשרדי הפנים והבריאות | בורסת השמות
דרעי בחדר סיעת ש"ס צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עם הקמת הממשלה מונה יו"ר ש"ס אריה דרעי לשר במשרדי הפנים והבריאות, אלא שכמה שבועות לאחר מכן החליטו שופטי בג"צ ברוב מיוחד לפסול את מינויו שלפסיקתם אינו במסגרת הסבירות ובשל עילת ההשתק לאחר שדרעי התחייב לטענתם שלא לשוב במערכת הפוליטית.

לאחר ההחלטה הודיע דרעי כי ישוב לשולחן הממשלה. לצורך כך החלו בקואליציה לקדם את חוק דרעי השלישי, לפיו בית המשפט לא יכול להתערב במינויים של ממשלה, ולא יתערב בכשירות שרים, בכך תכנן דרעי לשוב לשולחן הממשלה. אלא שבשבוע שעבר הודיע דרעי כי הורה להקפיא את המשך החקיקה ולא ישוב לשולחן הממשלה בקרוב.

בשל ההחלטה הזו, יאלץ דרעי למנות בקרוב שרים קבועים. אחרי שהשר מיכאל מלכיאלי כיהן עד כה שממלא מקום במשרד הפנים לצד תפקידו כשר לשירותי דת, והשר יואב בן צור שימש כממלא מקום שר הבריאות לצד תפקיד שר העבודה.

כעת עם סיום התקופה הקבועה בחוק למילוי מקום, נדרשים בממשלה לאשר מינויים קבועים במשרדי הבריאות והפנים, דרעי יאלץ למנות מינוי קבוע מה שירחיק אותו מלשוב בתקופה הקרובה לקחת חלק פעיל סביב שולחן הממשלה.

לפי הערכות דרעי ימנה את אחד מחברי הכנסת או השרים המכהנים במשרדים המדוברים. השמות הבולטים הם יואב בן צור לצד משרד העבודה, או השר חיים ביטון וכן שמותיהם של חברי הכנסת משה ארבל וינון אזולאי עולים כאפשרות למינוי לשרים; גם שמו של השר לשעבר אריאל אטיאס עלתה כאופציה.

שר הפנים שר הבריאות מיכאל מלכיאלי בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד