כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

מתנדבי אור ירוק למדו שיעור באכיפה באגף התנועה של משטרת ישראל

קצין הדרכה ראשי באגף התנועה, התלווה למתנדבים וערך להם סיור מרתק במחלקות השונות של האגף. אור ירוק: "מתנדבי מועדון אור ירוק מהווה דוגמא ומופת למנהיגות מתנדבת, לנטילת אחריות חברתית ולגילוי מעורבות קהילתית"

מתנדבי אור ירוק למדו שיעור באכיפה באגף התנועה של משטרת ישראל



מתנדבי מועדוני אור ירוק ומתנדבים נוספים בעמותה הפעילים בפרויקט "יסודיים בדרכים" בבתי הספר, הגיעו רגע לפני פתיחת שנת הלימודים, ב- 28 לאוגוסט, לביקור באגף התנועה של משטרת ישראל. מטרת הביקור, שנערך במטה האגף בבית דגן, היה להראות למתנדבים כיצד פועלת האכיפה כנגד עברייני התנועה בישראל.

ארז פייביש, קצין הדרכה ראשי באגף התנועה, התלווה למתנדבים וערך להם סיור מרתק במחלקות השונות של האגף. כך למשל, נחשפו המתנדבים למצלמות המהירות המפורסמות של המשטרה, למדו כיצד המצלמות הללו עובדות ואיך הן תופסות את עברייני התנועה בעת מעשה. בנוסף הסבירו למתנדבים היכן בוחרים למקם את המצלמות ומדוע דווקא שם ונתנו להם נתונים על דוחות המצלמות הקיימות.

לאחר מכן, ביקרו המתנדבים במרכז השליטה של המשטרה שם ראו כיצד מקבלים הודעות בזמן אמת על אירועים חריגים המתרחשים בדרכים. נציגי המרכז סיפרו למתנדבים, כי במהלך מבצע "צוק איתן" הם קיבלו לעתים דיווחים על נפילות של רקטות ורסיסי רקטות וכך ידעו לאן להגיע בכדי לפנות אותם.

בהמשך, קיבלו המתנדבים הסבר מקיף על מצב תאונות הדרכים בישראל: מהם הגורמים העיקריים לתאונות, כמה דוחות ניתנים בשנה ובגין אילו עבירות תנועה ועוד. בנוסף, צפו המתנדבים בסרטונים מזעזעים הממחישים באיזו קלות מתרחשת תאונת דרכים ובאיזו קלות ניתן גם היה למנוע אותה.

רגע לפני שהרימו כוסית לרגל השנה החדשה, נפגשו מתנדבי אור ירוק גם עם יחידת הכלבנים של המשטרה, שאחד מחבריה השוטרים הדגים להם כיצד משתמשים בכלבים לצרכים מסויימים כמו חיפוש סמים.

עמותת אור ירוק: "מתנדבי מועדון אור ירוק מהווה דוגמא ומופת למנהיגות מתנדבת, לנטילת אחריות חברתית ולגילוי מעורבות קהילתית ומהווים ציר מרכזי במאבק בתאונות הדרכים בישראל".
אור ירוק תנועה כביש נדיידת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד