כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"זאת קטסטרופה"

התחזית הקודרת והאזהרה של מייסד מובילאיי

נשיא ומייסד מובילאיי אמנון שעשוע התריע מפני השלכות הרפורמה המשפטית והזהיר כי ייתכן והוא יעביר את החברה שלו לחו"ל – על 3,000 עובדיה. הוא טען: "אם האיחוד האירופי יראה שיש פגיעה בדמוקרטיה, לא נוכל להחזיק יותר מידע של משתמשים כאן"

התחזית הקודרת והאזהרה של מייסד מובילאיי
אמנון שעשוע צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

נשיא ומייסד חברת מובילאיי, הפרופ' אמנון שעשוע, מזהיר מפני השלכות הרפורמה המשפטית במידה והיא תקודם בחזרה ואף הזהיר בשיחה סגורה כי ייתכן שייאלץ להעביר את רוב החברה שלו לחו"ל. כך דווח ב'חדשות 12'.

שעשוע אמר: "זאת קטסטרופה. גם מובילאיי על 3,200 עובדיה עלולה לצאת מישראל. קיבלנו רמזים שאם האיחוד האירופי יראה שיש פגיעה בדמוקרטיה, לא נוכל להחזיק יותר מידע של משתמשים כאן".

הוא הסביר: "המשמעות היא שאי אפשר להחזיק עובדים בישראל. נצטרך הרבה יותר עובדי פיתוח בחו"ל. זה אומר שאנחנו עלולים למצוא את עצמנו במצב שלאט לאט כל החברה יוצאת החוצה, בישראל נשאיר גרעין. זה נזק אמיתי. זה נזק שאי אפשר לתקן אותו. האיחוד האירופי זו ספינה שברגע שמזיזים אותה - קשה להחזיר בחזרה".

במובילאיי סירבו להתייחס לדברים, אך אמרו כי "מובילאיי נולדה ישראלית - ותישאר ישראלית".

מנהל חטיבת השווקים בבנק ישראל, ד"ר גולן בניטה, הגיב לדיווח והביע את דאגתו מכך. הוא טען כי כבר עכשיו מזהים פגיעה בבורסה: "אנחנו בהחלט בתחזיות שלנו לקחנו באחד התרחישים אפשרות שתהליכי החקיקה בסופו של דבר ישתקפו בעליית פרמיית הסיכון. זאת אפשרות, אנחנו לא יודעים לומר".

בניטה הוסיף: "יש לנו מספר אינדיקציות שמעידות על כך שיש עליה מסוימת בפרמיות בסיכון, על כך שהבורסה בתל אביב מציגה ביצועי חסר של בין 10%-15% מול הבורסות המובילות בעולם, זאת לאחר שב-2022 הבורסה בישראל בלטה לטובה מול מרבית הבורסות בעולם".

לדבריו, "השקל מציג חסר מאז תחילת השנה מול מרבית המטבעות בעולם".

הרפורמה המשפטית אמנון שעשוע חברת מובילאיי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד