כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

עו"ד של הרב: "ההסגרה יכולה להמשך שנתיים"

עו"ד ציבין המסייע בפרשה אומר לבחדרי חרדים: "מחר יובא הרב להארכת מעצר; אם יתנגד להסגרה - ההליך המשפטי יארך"

עורכי הדין הרמן וישראל לונסטין ומרדכי ציבין.
עורכי הדין הרמן וישראל לונסטין ומרדכי ציבין.

מנהיג קהילת 'שובו בנים' הרב אליעזר ברלנד שנעצר הבוקר סמוך לשעה 9:00 (שעון מקומי) בשדה התעופה סכיפהול הסמוך לאמסטרדם עצור בבית המעצר בתחנת המשטרה בשדה התעופה.

מי שמייצג את הרב ברלנד הם עורכי הדין פרופ' הרמן לונסטין וישראל לונסטין (בנו של הרמן).

עוה"ד מרדכי ציבין, המסייע ללונסטיין בעיקר בסוגיות הקשורות לחוק בישראל, אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי "מחר יובא הרב ברלנד להארכת מעצר ונדע בימים הקרובים האם הוא יסכים להיות מוסגר לישראל או שיתנגד, במקרה שיתנגד, ההליך המשפטי יכול להיות אפילו שנתיים".

ציבין מוסיף כי בתי הכלא בהולנד נוחים מאוד, הרוח הליברלית הקיימת בקרב הציבור ההולנדי משתקפת בעמדת הפרקליטות והשופטים".

לגבי עוה"ד הרמן לונסטין המייצג את הרב ברלנד במקום אומר ציבין "הוא מראשי הקהילה היהודית באמסטרדם, ומבכירי עורכי הדין בהולנד, וכידוע כמי שייצג את הקהילה היהודית בפרלמנט על מנת לא לאסור את השחיטה הכשרה, בנוסף התפרסם הרמן כמרצה בכמה פקולטות למשפטים".

"בעשרים שנה האחרונות הוא ייצג את רוב הישראלים שנתפסו בהולנד והצליח למנוע פעמיים הסגרה לארה"ב דבר שהיווה תקדים משפטי בעל ערך רב בהולנד".

בתוך כך דוברות משרד המשפטים אישרו כי "הבוקר נעצר בשדה התעופה בהולנד הרב אליעזר ברלנד. מעצרו בוצע לבקשת המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, באמצעות צו מעצר שהוציאה יאחב״ל להב 433 במשטרת ישראל דרך האינטרפול.

"בכוונת מדינת ישראל לבקש את הסגרתו של (הרב) ברלנד לישראל לשם העמדתו לדין. יצוין, כי ישראל והולנד חתומות שתיהן על האמנה האירופית בדבר הסגרה".
כלא ציבין אמסטרדם הרב אליעזר ברלנד הרמן לונסטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד