כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
יופיע היום בבית המשפט

טראמפ שכר עורך דין בכיר להוביל את ההגנה בכתב האישום

הנשיא לשעבר טראמפ שכר עורך דין של עבירות צווארון לבן כדי שיוביל את ההגנה בכתב האישום. טוד בלאנש התפטר מתפקידו כשותף במשרד עורכי דין מובחר בניו יורק כדי להצטרף לצוות ההגנה של הנשיא לשעבר

טראמפ שכר עורך דין בכיר להוביל את ההגנה בכתב האישום
טראמפ בנאומו צילום: דוברות הבית הלבן

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ שכר עורך דין צווארון לבן מומחה להגנה פלילית ותובע פדרלי לשעבר, טוד בלאנש, בתור היועץ הראשי שלו לטיפול בהגשת כתב האישום הפלילי של התובע המחוזי במנהטן נגד הנשיא לשעבר.

בלאנש, עד לאחרונה שותף במשרד עורכי דין יוקרתי אמר לאתר POLITICO כי הוא מתפטר מהמשרד מכיוון ש"התבקשתי לייצג את טראמפ בתיק שהוגש לאחרונה, ולאחר מחשבה רבה בהתחשב בכל ההיבטים, החלטתי שזה הדבר הטוב ביותר עבורי לעשות והזדמנות שאסור לי לוותר עליה".

טראמפ מיוצג בתיק גם על ידי סוזן נצ'לס וג'ו טקופינה, עורכי דין שייצגו אותו במהלך החקירה שהובילה לכתב האישום. בלאנש, לשעבר בפרקליטות ארה"ב במנהטן, ייצג בעבר את בן בריתו של טראמפ, פול מנפורט, וכן את איגור פרומן, חברים של טראמפ שהסתבכו בפלילים.

בלאנש אמר שהוא לא יכל לקחת את התיק של טראמפ בזמן שהוא נשאר במשרד עורכי הדין בו היה שותף, המשרד, קדוולדר, נחשב משרד עורכי הדין הוותיק ביותר בניו יורק ואחד מהמובחרים ביותר. "ברור שלעשות את זה כשותף בקדוולדר לא הייתה אופציה, אז נאלצתי לעשות את הבחירה הקשה לעזוב את המשרד".

ארה"ב וניו יורק דרוכים, במיוחד משטרת ניו יורק, לקראת הגשת כתב אישום בשעה 21:00 שעון ישראל. הנשיא ה-45 לשעבר דונלד טראמפ יהיה עצור באופן רשמי כאשר משרד התובע המחוזי של מנהטן יקח ממנו טביעות אצבעות ואולי אף יצלם את טראמפ כמו אחרון העבריינים.

לאחר שיתייצב היום בבית המשפט במנהטן, הוא ישמע את סעיפי האישום נגדו, הוא מואשם בתשלום לא חוקי כדי להשתיק סיפור שהיה מביך אותו בקמפיין הבחירות ב-2016. הוא כנראה ישוחרר תחת תנאים מגבילים לאחר מכן, ויתחיל רשמית את קמפיין הבחירות שלו לנשיאות ב-2024.

כתב האישום איחד את יריביו הפוליטיים במפלגה הרפובליקנים, מושל פלורידה רון דה-סנטיס, סגן הנשיא לשעבר מייק פנס והמושלת לשעבר ניקי היילי דיברו נגד התובע המחוזי של מנהטן. לטענתם זהו כתב אישום למטרות פוליטיות.

 

 

 

משטרת ניו יורק מנהטן דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד