כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
המחדל הגדול

בלון הריגול הסיני אסף מידע מודיעיני מאתרים רגישים של צבא ארה"ב

המחדל הגדול של האמריקאים. הבלון הריגול הסיני שארה"ב הפילה לפני מספר חודשים אסף מידע מודיעיני מאתרים רגישים של צבא ארה"ב, למרות מאמצי ארה"ב לחסום אותו. המודיעין שסין אספה היה בעיקר מאותות אלקטרוניים, שניתן לקלוט ממערכות נשק או ממתקני תקשורת

בלון הריגול הסיני אסף מידע מודיעיני מאתרים רגישים של צבא ארה"ב
בלון ענק צילום: Pixabay

בלון הריגול הסיני שטס ברחבי ארה"ב לפני מספר חודשים והופל על ידי חיל האוויר של ארה"ב, הצליח לאסוף מידע מודיעין מכמה אתרים צבאיים אמריקאים רגישים, למרות מאמצי ממשל ביידן לחסום זאת, כך לפי שני בכירים בממשל ביידן ובכיר לשעבר בממשל ששוחחו עם רשת NBC.

סין הצליחה לשלוט בבלון כדי שיוכל לעבור מעל חלק מהאתרים הצבאיים ולהעביר את המידע שאספה לבייג'ין בזמן אמת, כך אמרו שלושת הפקידים. המודיעין שסין אספה היה בעיקר מאותות אלקטרוניים, שניתן לקלוט ממערכות נשק או מתקשורת מאנשי הבסיס, ולא תמונות, כך אמרו הגורמים.

שלושת הפקידים אמרו שסין הייתה יכולה לאסוף הרבה יותר מודיעין מאתרים רגישים אלמלא מאמצי הממשל לנוע סביב מטרות פוטנציאליות ולטשטש את יכולת הבלון לקלוט את האותות האלקטרוניים שלהם על ידי מניעת שידור או פליטת אותות.

המועצה לביטחון לאומי הפנתה את חדשות NBC  לקבל תגובה ממשרד ההגנה. משרד ההגנה התייחס בתגובה לדברי הבכירים במערכת הביטחון בפברואר האחרון, לפיהם לבלון יש "ערך מוגבל לאיסוף מודיעין על ידי ממשלת סין".

סין אמרה שוב ושוב כי הבלון היה ספינת אוויר אזרחית בלתי מאוישת שסטתה בטעות ממסלולה, וכי ארה"ב הגיבה בתגובה מוגזמת בהפלתה. גורמים רשמיים לא אמרו לאיזו חברה, מחלקה או ארגון שייך הבלון, למרות מספר בקשות לתגובה של מטעם חדשות NBC.

לבלון היה מנגנון השמדה עצמית שיכול היה להיות מופעל מרחוק על ידי סין, אבל הגורמים הרשמיים אמרו שלא ברור למה זה לא קרה, אולי בגלל שהמנגנון לא היה תקין או בגלל שסין החליטה לא להפעיל אותו.

ארה"ב הפילה את הבלון ב-4 בפברואר מול חופי דרום קרוליינה, וגורמים רשמיים עדיין מנתחים את הפסולת שנמשתה מהמים.

סין ארה''ב בלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד