כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בגלל פלישתה לאוקראינה

רוסיה מחרימה דרכונים מהאליטות שלה מחשש שיערקו

רוסיה לוקחת את הדרכונים של פקידים ומנהלי חברות ממשלתיות, פוטין חושש שהאליטות עלולות לערוק כי הן מתנגדות למלחמה, דמיטרי פסקוב, דוברו של פוטין, אישר שרוסיה החמירה את ההגבלות על נסיעות חוץ עבור חלק מהעובדים באזורים "רגישים"

רוסיה מחרימה דרכונים מהאליטות שלה מחשש שיערקו
דרכון ומטבע רוסי: אילוסטרציה צילום: Pixabay

שירותי הביטחון של רוסיה לוקחים דרכונים מבכירים וממנהלים בחברות בבעלות ממשלתית, כך לפי הדיווח של הפייננשל טיימס. הפלישה של רוסיה לאוקראינה עדיין משתוללת, וקציני הביטחון החמירו את דרישות הנסיעה במגזר הממלכתי, ודרשו מסירת מסמכי נסיעה כמו דרכונים מכמה דמויות בולטות ובכירים לשעבר, כך אמרו כמה מקורות לעיתון שמכירים את הנושא.

דמיטרי פסקוב, דוברו של פוטין, אישר שרוסיה החמירה את ההגבלות על נסיעות חוץ עבור חלק מהעובדים באזורים "רגישים". "יש חוקים נוקשים יותר לזה. במקומות מסוימים הם רשמיים ובמקומות מסוימים הם תלויים בהחלטה ספציפית על עובדים ספציפיים", אמר ל'פייננשל טיימס'. "מאז תחילת המבצע הצבאי המיוחד ניתנה יותר תשומת לב לנושא הזה".

על מנהלים בחברה תעשייתית ממלכתית גדולה אחת נאסר לנסוע יותר משעתיים נסיעה ממוסקבה ללא אישור רשמי, אמר אחד המקורות. במקרים אחרים, קציני השירות החשאי ה-FSB ביקשו מבכירים לשעבר שהייתה להם בעבר גישה לסודות מדינה למסור את הדרכונים שלהם, כך אמרו אנשים שמכירים את הנושא.

אלכסנדרה פרוקופנקו, פקידה לשעבר בבנק המרכזי הרוסי, אמרה שהגבלות הדרכונים התרחבו כעת מעבר לאנשים בעלי אישור ביטחוני. "עכשיו הם באים לאנשים מסוימים ואומרים, אנא שלחו את הדרכונים האזרחיים האדומים שלכם, כי יש לכם גישה למידע רגיש, אז אנחנו רוצים לשלוט בתנועות שלגכם", אמרה.

לשירותי הביטחון של רוסיה יש חופש כמעט מוחלט לפרש את הכללים במסגרת תיקונים לחוקים בנושא סודות מדינה, ריגול ובגידה, אמרה פרוקופנקו. היא עזבה את הבנק המרכזי לאחר הפלישה בשנה שעברה וכעת היא עמית אורח במועצה הגרמנית ליחסי חוץ. "בעצם כל מידע יכול להיחשב סודי, אז קציני ה-FSB יגידו לך שיש לך מידע רגיש. מה זה? למה זה סודי ומי מחליט על זה? אף אחד לא יודע" אמרה פרוקופנקו.

לא ברור כמה פקידים ברוסיה מתנגדים למלחמה, שכן הרשויות מאיימות עלח אנשים שמבקרים אותה. עשרות, אם לא מאות אלפים ברחו מרוסיה לאחר שהודיעה על גיוס חלקי של חיילי מילואים בספטמבר האחרון. לא ברור אם היו ביניהם פקידים או אנשי עסקים בכירים.

דרכון מלחמת אוקראינה רוסיה הקרמלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד