ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

תעלומה בחתונה: מי גנב לאדמו"ר את הגרביים?

וגם: את מי הכתירו ב'ידיעות' כרב הראשי? • כיצד פיצתה ש"ס את העסקנים המקומיים? • ויש וידאו שאסור לפספס

תעלומה בחתונה: מי גנב לאדמו"ר את הגרביים?

סקר אנשי השנה של לייבל'ה צבר תאוצה רבתי, אלפי הצבעות נרשמו במייל ובפייסבוק. וכמובן שהופעלו לחצים שונים ומשונים, אך לייבל'ה עומד על שלו וקולות הבוחרים בלבד ישפיעו ויכריעו. בשבוע הבא - במסגרת המדור האחרון של השנה - יחשוף לייבל'ה את תוצאות הסקר במלואן, ויפרסם את שמות שלושת המובילים בכל אחת מחמש הקטגוריות.

לבינתיים, מוכן לייבל'ה לעדכן רק כי התוצאות צמודות מאוד ככל שמדובר במאבקים הבין-מפלגתיים השונים, וכי בכמה גזרות צפויות הפתעות מרעישות. כאמור, ההצבעה עדיין פתוחה, את הפרטים המלאים תוכלו למצוא כאן.

טיסה מפוספסת לניו יורק ווידאו בלעדי

הפינה המוניציפאלית
• מעקב המודיע השבועי: כבר זמן רב מספרים לנו שהמגזין ההיסטורי המכיל למעלה מ-400 עמודים ויוצא לאור לרגל מלאת תשעים לעיר התורה והחסידות בני ברק - אוטוטו יוצא לדרך עם עמודי ברכה מכל מוסד חסידי, ולו הקטן ביותר (לתשומת לב המערכת במגיד ממעזריטש). לייבל'ה שמח לבשר כי בשבוע הבא המנויים יקבלו סוף סוף את המגזין הנכסף, להערכתו, ראש העיר לשעבר משה אירנשטיין ז"ל שנפטר באחרונה סוקר בהרחבה, בתוספת תיקון והחלפת שליט"א לז"ל כמקובל. בכל זאת אירנשטיין התפרסם בכך שפינק את חסידות גור בעיר. ללייבל'ה גם נודע כי כל תושב בעיר יקבל את המוסף עד לפתח הבית, והוא מקווה שלפחות תושבי פרדס כץ יוכלו ללמוד את ההיסטוריה הבני ברקית.

• ועד לקבלת המגזין, חגגו ביום שני השבוע כל המי ומי בחתונת בנו של הראיס המקומי חנוך זייברט. לייבל'ה הגיע לחתונה ושמע איש יקר אומר לזייברט: "תשמע, אני הייתי אצלך בחתונות עוד לפני שהיית ראש עיר, ואני אהיה אצלך גם אחרי..." לתשומת לב האדמו"רים ואישי הציבור.

לייבל'ה רשם גם השתתפות מלאה של צמרת 'דגל התורה', בהם כמובן עושה דברו המ"מ אברהם רובינשטיין הליטאי שאף הביא מגשי פירות שמורים למצוה טאנץ החסידי. לייבל'ה לא התאפק וביצע טועמיה. גם הסגן מנחם שפירא נצפה מקבל ליטוף מראש העיר.





למחרת זייברט ארגן שבע ברכות לאדמו"רים מירושלים, אמש ערך שבע ברכות באולם השמחות גור והערב שוב שבע ברכות באולמי מודיעין ברמת גן, עבור כל אלו שטרם הספיקו להגיע. לייבל'ה הבריז כדרכו.

• ואם בבני ברק עסקינן, הבוקר נפתחה החנות החדשה של ספרי אור החיים במרכז רימונים. לייבל'ה, ששוב הבריז על בסיס הודעה מקדמת, השיג תצלום של הסגן שפירא, המנכ"ל אורלנסקי מעשן והראש של רכסים רייך בשיחת בוקר חמימה.





• בימים אלו מתארגן יועץ ראש עיריית ירושלים לענייני חרדים, אברמי קרויזר, לקראת שמחת הבר מצווה לבנו בכורו שתיערך לאחר חג הסוכות. ביום רביעי נצפה קרויזר מגיע למעונו של ראש מוסדות אור החיים הרב ראובן אלבז, בכדי להזמינו לשמחה ולהתברך.





• והסגן של ש"ס בירושלים, צביקה כהן - המשת"פ של ברקת, נצפה השבוע בשעה 3:00 לפנות בוקר ברחובותיה של שכונת בית וגן הירושלמית. לייבל'ה בדק וגילה כי כהן נכנס לפגישה אצל האדמו"ר מאמשינוב יחד עם מלכיאלי והצמוד אברהם בצלאל. השיחה כללה התייעצות וברכה גם בנושאים אישיים.

• ואותו צביקה כהן, שמתוקף תפקידו כמחזיק תיק חינוך חרדי חתום על ההצלחה הגדולה של שיבוץ כל בנות הסמינרים הספרדיות, החליט לקחת קצת חופשה מהעבודה הרבה, וביום ראשון הקרוב הוא יטוס למנוחה בשוויץ. לייבל'ה מאחל לו שיחזור עם כוחות חדשים ומחודשים.

• עוד בירושלים: באירוע פרידה שנערך במליאת העיר לרגל צאתו של מזכיר העירייה הוותיק והמיתולוגי לגמלאות, נצפה מקלב רוכן לעברו של המשת"פ הותיק של ברקת חיים אפשטיין. לייבל'ה היטה את אזנו וגילה כי אפשטיין אמר למקלב "אורי, אתה לא מפחד לדבר איתי?" את התשובה לייבל'ה לא שמע, וכנראה שמקלב לא מפחד לדבר עם משת"פים.



פינת העיתונות
• יאיר שרקי, הכתב המוכשר החדש לענייני חרדים עד לא מזמן בגל"צ וכעת בערוץ 2, נתן השבוע הופעת בכורה ראשונה באלופני הערוץ. אמנם שרקי פספס את הפתיחה הקבועה של "ערב טוב יונית", משום שהמגיש היה דני קושמרו, אך ההופעה הייתה 'מיליון דולר', ושרקי היה ברור ורהוט. ולמחרת כבר הביא כתבה נוספת בסוגיית ההתייצבות.





הופעתו של שרקי לא הסתיימה בערוץ 2, ולמחרת בעיתון של המדינה 'ידיעות אחרונות', פרגן לו הקולגה עקיבא נוביק "הכתב לענייני דתות יאיר שרקי דיווח אתמול בערוץ 2". גם מבקר הטלוויזיה של ערוץ 2 כתב על ההופעה: " בעוד כחודשיים, אולי שלושה, צופים בכל המגזרים יפסיקו לבהות בפאות של יאיר שרקי הכתב החדש, וממש ישמעו מה הוא אומר". אהבנו.





ואותו שרקי נצפה השבוע בטרמפיאדה ביציאה מירושלים, כמובן, בדרך לאולפן בנווה אילן. לייבל'ה הנציח.





• ברשת 'קו עיתונות' נרדמו השבוע בשמירה. אחרת אין אף הסבר לכותרת שפורסמה בעיתון והכריזה "הסמינר יישאר במקומו". קוראי העיתון שניסו להבין באיזו פרשה מדובר ואיזה סמינר נשאר במקומו, הבינו כי חלה כאן טעות ומדובר על בית הספר של החינוך העצמאי בבית שמש, שנשאר במתחם המריבה כהסכמת בית המשפט.





• אפרופו פרשת בית הספר בבית שמש. אם הבחנתם ביומונים החרדים, התפרסמו ציטוטים רק מחברי הכנסת פרוש, אייכלר ומוזס. לייבל'ה יכול לחשוף כי דרעי, גפני, ליצמן, מקלב ואשר לא הגיבו מסיבות השמורות עימהם. לייבל'ה מבטיח לחשוף את החשבון בהזדמנות.

• והאם זה קשור למלחמות בבית משפחת יוסף? הפרשנית סימה קדמון כתבה בסוף השבוע בטעות בטורה בידיעות אחרונות כי "הרב הראשי דוד יוסף..." תוך שהיא זורה מלח על הפצעים לגורמים מסוימים בש"ס, היו אף שרצו לברר האם חל שינוי בכס הממלכה ברבנות הראשית.





• ולאחר שחיים ביטון שלח הודעה השבוע לנציגי ש"ס ברחבי הארץ לבל יקיימו אירועי שמחות בית השואבה בעירם בד' דחול המועד, עקב מעמד 'הקבלת פני רבו' ברגל שייערך בירושלים. לייבל'ה חושף כי יהיה גם פיצוי, וכל נציגי ש"ס יתכנסו לשבת גיבוש בפרשת לך לך תשע"ה במלון בצפון. הנציגים מתבקשים לפתוח יומנים ולרשום.

• לייבל'ה קפץ השבוע לאולפני רדיו "קול חי", הסמוכים למשרדיו, שם ניסה לדלות מידע על החידושים ברדיו בעקבות צירופו של איש התקשורת אבי מימרן, שגם הגיע למקום השבוע. יודעי דבר המעורבים בסוד העניינים, ידעו לספר כי בין השינויים והחידושים, נוסף לרדיו רכש חדש ומסקרן: המפיק והיחצ"ן יעקב גרודקה שהצטרף לצוות 'קול חי', וככל הנראה ישמש מעתה כאיש תוכן בהתמקדות בתכני האינטרנט באתר הרדיו, ובפרויקטים נוספים וחדשים. לייבל'ה מאחל לגרודקה הצלחה רבה בתפקיד החדש.





• קמפיין פרסומי עם חצאי משפטי תיקון הכללי מתפרסם בעיתונות החרדית. בעיני לייבל'ה, שחושיו כבר לא בהסתרה, נותר הדבר כתעלומה.





• והעיתונאי והשדרן המוכשר מוטי סגל מהקול החרדי, מסיים תפקיד של שלש שנים בשידורים וראיונות יום יום במסירות רבה. לייבל'ה נותן דאבל צל"ש.

נוסעים ומסעות

מוזיקה ואירועים
• ביום ראשון השבוע ערכו בארגון 'הצלה גוש דן' שלייבל'ה מתקשה לזכור האם הוא מסונף עדיין למד"א, השקת אופנועים חדשים במרכז האירועים 'הדודאים'. לייבל'ה שהגיע למקום, התבשר שהאוכל של לוזר נמצא בבר, אך מיד מצא מתנדב שיביא לו את מנה ישירות לכסאו. אם שאלתם, המקהלה הורכבה ממתנדבים המורגלים בהחייאה מידי פעם.





• לונדון כן מחכה לו... בשלישי האחרון עלה כוכב הזמר החסידי אלי הרצליך על המטוס. היעד: לונדון. הסיבה: אירוע פרטי ויוקרתי של אחד מראשי הקהילות היהודיות, אליו הוזמן הרצליך במיוחד. באירוע נטלו חלק נכבדי הקהילה, כשהרצליך הפקד על החלק האומנותי של הערב, העניק הופעה מלאה בליווי הקלידן ראובן במברגר. למקרה ששאלתם, הערב הוא כבר מופיע בירושלים.





• רובי בנט נצפה אמש בשעת לילה מאוחרת בבית הכנסת איצקוביץ מעתיר בתפילה. לייבל'ה מאמין שבנט חזר ממצוה טאנץ.





• ורוטר, השומר של בני ברק שהתארס בשבוע שעבר, חגג השבוע אירוסין בבני ברק, לשם הגיעו כל אותם ששומעים סירנה ברחוב ויודעים בדיוק לאן פניה מועדות. בין השאר נצפה גם הכתב המומחה לעניינים הללו.





• שליח לייבל'ה בבורו פארק תיעד את הכוכב הירושלמי יעקב מאיר קורנבליט, קורא 'המבשר' בקיוסק 'וואס איז נייעס'.





• ואם בנייעס עסקינן, הרבי הצדיק מלייפניק היה השבוע כוכב הרשתות החברתיות, לאחר שרקד 'מצוה טאנץ' בחתונת בנו בלי נעליים בקפיצות לגובה. בהמשך לקח הרבי את המסרטה של צלם שהיה במקום, טיפס על סולם ותיעד את אחיו הרה"צ רבי סיני הלברשטאם מבני ברק רוקד מצוה טאנץ. לייבל'ה טוען שבכזו שמחה הרבי וודאי יזכה לחמשה קולות, אך לא לחמשה חסידים.





• ואפרופו אדמו"רים: לייבל'ה משגר ברכת 'צאתכם לשלום' לעסקן הבעלזאי ודובר החסידות יהושע וינברגר לרגל צאתו הבוקר לאנגליה להשתתף וללוות מקרוב את מסע הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח, בן האדמו"ר מבעלזא, בסטמפורד היל - שם נערכת הנחת אבן הפינה לבנין החדש של מוסדות בעלזא. לייבל'ה מקווה שבואו של וינברגר יתרום להרמת קרן התורה, הדוברות והמחנה החרדי. בשבוע הבא לייבל'ה מחכה לשמוע חוויות על צ'יפס עם קטשופ של היינץ, בירה מהחבית ומילקשייק בטעם שוקו.

פינת המזל טובים:
• ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול, לרגל הולדת הנכד.

• בוועד הישיבות חגגו השבוע על רקע שאלת ההתייצבות בלשכות הגיוס בשמחת אירוסי בנו של יו"ר הוועד הרב חיים אהרן קופמן.

• שבוע לאחר שהזמר רולי דיקמן חבק בן, אחיו המעבד יואלי חבק גם הוא בן משלו. רולי הזמין את כל המי ומי מתעשיית במוזיקה ומתעשיות אחרות לברית שהתקיימה בשבת האחרונה ב"באר מרים", לשם הגיעו החברים, התפללו, נשנשו ובירכו במזל טוב. הבן, אגב, נקרא דניאל דוד. שמו של הינוקא השני טרם נקבע, זאת מכיוון שהברית תתקיים רק ביום ראשון הקרוב.





• יונתן בורנשטיין, מנכ"ל איחוד מוסדות גור, חגג השבוא את שמחת נישואי בנו באולמי נוף ירושלים. צמרת החסידות השתתפה בהרכב מלא.

• יעקב טסלר, חבר מועצת עיריית אשדוד ומעסקני חסידות ויז'ניץ, חיתן את בנו באותו ערב באולמי גוטניק בירושלים.

• מזל טוב ליצחק רודיך, יועץ אגד למגזר החרדי, לרגל שמחת הבר מצוה לבנו אלחנן שמשון.

• בחסידות ויז'ניץ, העסקן חיים מאיר אוביץ שנמנה גם על סופרי המודיע, השיא את בנו בשעה טובה. לייבל'ה נעדר מהחתונה.

• ברכת מזל טוב לחיים זיכרמן, מנכ"ל המכון החרדי למחקרי מדיניות, לרגל שמת הבר מצוה לבניו התאומים יצחק ויונתן.

• ברכות ל"הלו בוקר טוב, זה תמי מביכלר (גנוט), תשמע יענקי ביקש..." לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה. לייבל'ה מאמין שאנשי אסטרטגיה נותנים חופשת לידה כמקובל, והוא כבר התרגל לאי-מיילים של שירה [רק שיצורפו גם תמונות, למען השם].

• ברכת מזל טוב לכתבת הבריאות והדתות בקול ישראל, דקלה אהרן-שפרן, לרגל הולדת בתה הבכורה.
סקר משפיעים לייבלה פוליגרף דיקמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד