כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
מגיפה שקטה

הפטריה המסוכנת הולכת ומתפשטת בישראל

הפטריה האלימה והמדבקת ממשיכה לקנן בישראל. שני בתי חולים גדולים בישראל מתמודדים עם ההתפרצות כבר תקופה ארוכה ולא מצליחים להיפטר ממנה | היא עלולה לגרום לסיבוכים ושיעורי התמותה ממנה גבוהים

הפטריה המסוכנת הולכת ומתפשטת בישראל
תרבית של הפטריה צילום: מתוך כאן חדשות

בשנתיים האחרונות מתפשטת בבתי החולים בישראל פטריה אלימה ומדבקת בשם 'קנדידה אאוריס'. הימצאותה בישראל נחשפה על ידי קטי דור ב'כאן 11' לפני כמה חודשים. גורמים מומחים במחלות זיהומיות אומרים ל'כאן' שיש עוד שני בתי חולים גדולים שמתמודדים עם התפרצויות של הפטריה.

בבית החולים לניאדו בנתניה עשו "פעולות קיצוניות ומושקעות" ועדיין לא הצליחו להיפטר מהפטריה. פרופסור גליה רהב, יו"ר איגוד המומחים למחלות זיהומיות, אמרה כי הפטריה הולכת ומתפשטת בבתי החולים, וגם במרכזים גריאטרים שמטפלים בזה על דעת עצמם - ללא הנחיות ממשרד הבריאות.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה כי "כל מקרי קנדידה אאוריס שדווחו למשרד הבריאות טופלו כנדרש. משרד הבריאות פועל כל העת לנטר את המקרים ולמפות את בתי החולים בהם נדרשת התערבות, כאשר מתבצעות בהם מספר פעולות להכחדת הפטריה ובכלל זה, זיהוי ובידוד הנשאים, מעקב אחר ביצוע הפעולות הנדרשות ועוד".

לפני כחודש וחצי פורסם כי הפטריה מסוכנת בעיקר למאושפזים בבתי חולים, המחוברים למכשירים או כאלה שהמערכת החיסונית שלהם ירודה. היא עלולה לגרום לסיבוכים ושיעורי התמותה ממנה גבוהים.

פטרייה בית חולים לניאדו קנדידה אאוריס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד