י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

"לא קיים צו הסגרה על הרב; נצא להפגין"

בראיון בלעדי ל'בחדרי חרדים' חושף מקורבו של הגר"א ברלנד, ירון ימין, את שמות עורכי הדין שנשכרו להגן על הרב בארץ ובהולנד • לדבריו, "לא קיים צו הסגרה בין לאומי על הרב. לרב אין בעיה להגיע ולהיחקר" • חושף: "חסידיו של הרב בארץ ישראל, לא יעברו לסדר היום על מעצר הרב, וכבר בשעות אלו מתארגנת מחאה"

 "לא קיים צו הסגרה על הרב; נצא להפגין"

היחיד שליווה את הרב אליעזר ברלנד, רב קהילת שובו בנים, ורעייתו תהילה, במטוס מדרום אפריקה להולנד, מתראיין לראשונה לאחר מעצר הרב בשדה התעופה בהולנד, וחושף את הפרטים.

ירון ימין משמש בשנתיים האחרונות כיד ימינו של הרב ברלנד, ומלווה אותו בכל התלאות שעבר מאז נמלט מישראל. מעבר לכך, הוא אף לקח את הרב תחת חסותו באפריקה, שכר את שירותיהם של סוללת עורכי דין ופרקליטים, על מנת להוכיח את צדקותו וחפותו של הרב, ולהביא לשחרורו המלא.

בין עורכי הדין שנשכרו ניתן למנות את עו"ד הרמן לווינשטיין מאמסטרדם, ושורה של פרקליטי צמרת מישראל, בהם עו"ד שרון נהרי, עו"ד ששי גז, עו"ד משה יוחאי, עו"ד שמעון טנלבאום ועו"ד נדב אליהו.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומר ימין כי עורכי הדין לא מוכנים לוותר, והם ייאבקו בכל כוחם עד שצדקתו של הרב תצא לאור.

הערב (ה) מעט לאחר השעה 22:00 בלילה, יצא עורך הדין הרמן לווינשטיין מתא המעצר של הרב באמסטרדם. ימין מסביר את הרקע למעצר: "כשהרב עזב את מרוקו בגלל התנכלות, המשיכו מתנגדיו לרדוף אחריו והלשינו כמה פעמים לשלטונות המקומיים. איכשהו דבר המסע דלף, ומישהו מהקהילה בדרום אפריקה התקשר למשטרת הולנד וסיפר לה שיש במטוס אדם שמבוקש לחקירה בישראל. במסגרת הנוהל המקובל, עצרה משטרת הולנד את הרב לבירור, עד שיקבלו תשובה מישראל.

"אלא שבפניה לישראל, הברר כי נכון לרגע זה אין צו הסגרה, ודבר כזה עשוי לקחת כמה ימים להוציא, וממילא אין כרגע כל ניירת משפטית. ככל הידוע לנו, לא קיים צו הסגרה בין לאומי על הרב, בניגוד לפרסומים, אין צו של האינטרפול להסגרת הרב".

עם זאת, בכוונת מדינת ישראל לבקש את הסגרתו של ברלנד לישראל לשם העמדתו לדין. "יצוין, כי ישראל והולנד חתומות שתיהן על האמנה האירופית בדבר הסגרה", נמסר בהודעת משרד המשפטים בנושא.

ומה המטרה?

"המטרה שהרב ישתחרר בהסכמה מהמעצר, יקבל את טענות המשטרה כלפיו על מה הוא נדרש לחקירה, ואז יגיע לישראל בהסכמה ובתיאום ובצורה מכובדת כיאה. כזכור, הרב כבר התבטא בעבר שאין לו כל בעיה להיחקר", מזכיר ימין.

"חסידיו של הרב בארץ ישראל, לא יעברו לסדר היום על מעצר הרב, וכבר בשעות אלו מתארגנת מחאה שפרטיה יפורסמו בשעות הקרובות", אומר ימין, "בימים הקרובים יתארגנו הפגנות של מאות ואלפים מול שגרירות הולנד בישראל, חסידיו של הרב לא ישקטו ויצאו למפגני מחאה".

ממידע בלעדי שנמסר ל'בחדרי חרדים', עולה כי הציפיות לשובו של הרב לישראל בטרם כניסת שבת זו (מחר) לא יתממשו, ועל פי המסתמן יקח לפחות מספר ימים ואולי אף מספר שבועות עד שהתמונה תתבהר.

חסידיו של הרב מאמינים שזו תחילת סוף הייסורים והגלות שנגזרו על הרב בשנתיים האחרונות.

'בחדרי חרדים' מבטיח להמשיך לעקוב ולעדכן באופן בלעדי.

לחץ כאן לצפייה בסלולר ובטאבלטים
משטרה ברלנד הולנד ירון ימין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד