י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

תחזית קודרת: כך תשפיע העלאת הריבית על עולם הנדל"ן

"ההחלטה להעלות את הריבית היא העמקה דרמטית של בנק ישראל את משבר הדיור!!! החלטה שגונזת לרבבות של זוגות צעירים את חלום הדירה ורווחתם הכלכלית, גורמת לעצירת בניה חדשה ולנסיקה במחירי השכירות". כך מגיב נשיא התאחדות התעשיינים להעלאת הריבית על ידי בנק ישראל

תחזית קודרת: כך תשפיע העלאת הריבית על עולם הנדל"ן
בניינים בחריש. אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

נשיא התאחדות התעשיינים, ראול סרוגו מתייחס להעלאת הריבית ברבע אחוז נוסף ל-4.5% - זו ההעלאה התשיעית בשנה האחרונה.

סרוגו אומר כי "ההחלטה להעלות את הריבית היא העמקה דרמטית של בנק ישראל את משבר הדיור!!! החלטה שגונזת לרבבות של זוגות צעירים את חלום הדירה ורווחתם הכלכלית, גורמת לעצירת בניה חדשה ולנסיקה במחירי השכירות. בכך, גורם בנק ישראל להקטנת ההיצע ולהחרפת משבר הדיור".

לדבריו, "לא ברור כיצד המשך העלאת הריבית יכולה למתן עליות במדד המחירים כשרבע ממנו מושפע ממחירי השכירות ומגיב בחוזקה ובמהירות בכיוון המנוגד. אנו חווים ירידה דרמטית של 25% בהתחלות הבנייה מאז העלאות הריבית".

הוא מפנה אצבע מאשימה גם כלפי הממשלה: "למרות ההשלכות של העלאת הריבית על משבר הדיור הממשלה לא מקבלת החלטות, ולא מביאה פתרונות אמת לעתיד הצעירים במדינת ישראל".

ראול סרוגו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

"העלאת הריבית משפיעה גם באופן ישיר ומיידי ובצורה קשה על קבלני הביצוע והתשתיות ועל יכולתם לעמוד בתנאים הנדרשים מהם ובהתאם למוסר התשלומים הנהוג. עיכוב, דחיה וביטול פרוייקטי תשתיות מובילים לפגיעה ישירה בכלכלת המדינה ובאיכות החיים של אזרחיה".

"רק השבוע ראינו את הנתונים על מספר חברות הבניה הנמצאות בסכנת קריסה, קבלני ביצוע מתקשים לגשר על הפער ההולך וגדל בין עלויותיהם לבין מועדי התשלום הנהוגים בענף, ונטל המשכנתאות והשכירות מכביד יותר ויותר על משפחות צעירות בכל רחבי הארץ. בנק ישראל חייב לקחת בחשבון השלכות אלו בשיקוליו להעלאת הריבית וממשלת ישראל חייבת לנקוט בפעולה להמשך רציפות הבניה למגורים והקמת תשתיות. עכשיו! לפני שיהיה מאוחר מדי". כך נשיא התאחדות התעשיינים.

העלאת ריבית ריבית גבוהה ריבית בנק ישראל משבר הדיור התאחדות התעשיינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד