כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בעקבות הריאיון ל-CNN

השר שיקלי על הנגיד: "חיבל בכלכלת ישראל"

השר שיקלי התייחס לריאיון של נגיד בנק ישראל ברשת זרה ואמר: "אני מאוד מצטער על ההתנהלות של נגיד בנק ישראל". לדבריו, "ברגע שהוא הלך לרשת CNN ונתן שם נבואות זעם על כלכלת ישראל, הוא חיבל בה"

השר שיקלי על הנגיד: "חיבל בכלכלת ישראל"
השר עמיחי שיקלי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השר עמיחי שיקלי תקף הבוקר (שלישי) את ההתנהלות של נגיד בנק ישראל אמיר ירון. שיקלי האשים כי הנגיד חיבל בכלכלת ישראל. לדבריו, "המהלך שלו יותר פוליטי מכלכלי. הוא משרת את האליטות ולא את אזרחי ישראל". 

עוד אמר שיקלי: "אני מאוד מצטער על ההתנהלות של נגיד בנק ישראל, ברגע שהוא הלך לרשת CNN ונתן שם נבואות זעם על כלכלת ישראל, הוא חיבל בה".

שר התפוצות הוסיף כי, "כלכלכה היא יותר פסיכולוגיה, כשאתה בא ואומר יהיה פה חושך על פני תהום – אתה מייצר תמונת עתיד. התחזית שאתה אומר זו התחזית שאתה מייצר".

השר עמיחי שיקלי חידד לאחר הריאיון בטוויטר וכתב: ״אמרתי הבוקר שנבואות הזעם של נגיד בנק ישראל לגבי הרפורמה המשפטית ובפרט החלטתו לדברר אותן ברשתות זרות מייצרות אפקט פיגמליון שמחבל דה פקטו בכלכלת ישראל. לא הבעתי שום ביקורת הנוגעת להחלטותיו המקצועיות בנוגע להעלאת הריבית״.

נזכיר כי הנגיד אמר אמש בריאיון בריאיון לכאן חדשות לתרחיש של השלכות כלכליות אפשריות של הרפורמה המשפטית, וטען כי הפגיעה עלולה להיות בשווי של 14 מיליארד שקלים בממוצע לשנה.

לדבריו, "אי-הוודאות סביב האירוע הזה היא מאוד מאוד גדולה. אם האירוע יישאר לאורך זמן רואים ירידה של כ-50 מיליארד שקלים פר שנה בטווח של השלוש שנים".

הנגיד התייחס לביקורת על העלאות הריבית ואמר: "אנחנו נחושים להוריד את האינפלציה. אנחנו מבינים את הכאב, אנחנו לוקחים אותו בחשבון, אבל אנחנו בעצם באים למנוע כאב הרבה יותר גדול בעתיד. ככל שנראה שהאינפלציה ממשיכה להיות דביקה, ואנחנו רואים אלמנטים של זה בעולם, כן? אנחנו נצטרך להמשיך".

 

עמיחי שיקלי פרופ' אמיר ירון הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד