ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

אייכלר: ״העדר הרתעה גורם לפגיעה בבאי הר הזיתים״

ביוזמת הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים, קיימו חברי ועדת הפנים סיור בהר, בהשתתפות ראש עיריית ירושלים ומפקדי המחוז • צפו

אייכלר: ״העדר הרתעה גורם לפגיעה בבאי הר הזיתים״

סיור מיוחד קיימו אמש (ה) חברי ועדת הפנים של הכנסת בהר הזיתים בירושלים, לאור אירועי האלימות הרבים המתרחשים במקום. בסיור השתתפו ח״כ מירי רגב, ח״כ דוד אזולאי, ח״כ ישראל אייכלר וח״כ משה פייגלין.

בסיור השתתפו מלבד חברי הכנסת, גם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, מפקד מחוז ירושלים ניצב יוסי פריינטי, ונציגי הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים ג׳ף דאובה והרווי שוורץ. הסיור נערך ביוזמת הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים שפועל במשך השנה כולה למען בטחון המתפללים בהר.

המשטרה פירטה את הפעולות הנעשות נגד הפורעים המתנכלים ליהודים, בדרכם להר הזיתים ומזרח ירושלים. והושמעו בפניה טענות תושביה היהודיים של מזרח ירושלים, שהמשטרה אינה מצליחה להגן על היהודים מפני זריקת אבנים בתוך הבירה.

ח״כ ישראל אייכלר פנה למפקד מחוז ירושלים, בבקשה להגביר את ההרתעה, נגד מי שפוגע בחיים ובמתים בהר הזיתים בפרט ובעיר המזרחית בכלל.

״היו תקופות שיהודים הלכו להר הזיתים ולמעיין השילוח, בימים ובלילות, ללא שוטרים ובלי פחד. יש הרבה מקומות חיכוך בעולם, בין אוכלוסיות שכנות המסוכסכים ביניהם על רקע אתני, כלכלי, דתי ולאומי. אין שם שיגרת אבנים ופרעות, כי יש הרתעה משטרתית. נכון שאי אפשר להציב שוטרים בכל מטר. אך אלמלא מוראה של מלכות איש את רעהו חיים בלעו״.

"גם בצרפת ובבלגיה, בניו יורק ובלונדון, חיים יהודים בין מיליוני מוסלמים עוינים ולא זורקים עליהם שם אבנים. אין תופעת קבע של פגיעה ביהודים ברחובות, כי יש הרתעה והשוטרים בשטח ולא במשרדים.

״אם הייתם נוכחים ונחושים במזרח ירושלים, כמו שאתם מגלים אפס סובלנות במערב העיר, איש לא היה מרים ידו נגד יהודים. זה מובן שהשוטרים פוחדים מערבים יותר מיהודים, אבל זה לא מצדיק בריחה מן השטח ואבדן הרתעה משטרתית במזרח העיר״, אמר ח״כ ישראל אייכלר.

ח״כ דוד אזולאי פנה אף הוא למפקדי המשטרה בבקשה להגביר את הפעילות ולנקוט יד קשה נגד המתפרעים.

מפקד מחוז ירושלים ניצב יוסי פריינטי אמר: ״הצלחנו להביא לרגיעה יחסית בהר הזיתים אולם מאז פרוץ האירועים האלימים בעקבות רצח הנער הערבי בירושלים אנו מגלים עליה חדה באירועי האלימות, ונפעל להשיב את הרגיעה במהירות״.



















































אייכלר הר הזיתים טרור סיור גלריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד