ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
עידן חדש בירושלים

הנה באה הרכבת: הסתיימו עבודות השלב הראשון ברכבת התחתית בבר-אילן

מיד אחרי פסח יחלו העבודות בשלב הבא, בחלק נוסף של צומת בר אילן. מתחת לצומת תוקם תחנה תת קרקעית שתנקז אליה את כל תנועת הרכבות על הציר ותאפשר מעבר מהיר מרכבת לרכבת. ראש העיר משה ליאון: "עושים הכל כדי שמהר ככל הניתן תהיה לנו רכבת עירונית מהירה, ירושלים נוסעת לעידן חדש"

הנה באה הרכבת: הסתיימו עבודות השלב הראשון ברכבת התחתית בבר-אילן
הדמיית הרכבת בבר אילן צילום: באדיבות המצלם

עידן חדש בירושלים: בשנים האחרונות הירושלמים רואים את עבודות התשתית האינטנסיביות שנעשות לשיפור התחבורה הציבורית בעיר ובימים אלו אפשר לבשר שאנחנו מתחילים לראות את האור בקצה המנהרה. החלק הראשון מתוך ארבע של החפירות להקמת תחנה שמתחת לצומת בר אילן הסתיים, ובימים אלו נערכים לתחילת העבודות על החלק השני.

במסגרת העבודות יחולו שינויים בהסדרי התנועה באזור. אם אתם נהגים שחולפים בצומת, כדאי שתשימו לב: העבודות יתבצעו בחלק הצפוני-מערבי של צומת בר אילן, בצמוד לבית הלוויות. בשל כך יבוטלו הפנייה שמאלה מרחוב בר אילן לשמואל הנביא, הפנייה ימינה מחטיבת הראל לשמואל הנביא - שדרות גולדה, והפניה שמאלה משמואל הנביא-שדרות גולדה אל חטיבת הראל. שינוי זה יחול כבר החל מיום ראשון כ"ה ניסן (מיד לאחר פסח). שימו לב, עליכם להתנייד לפי כללי התנועה והשילוט החדשים. השינויים הללו משפיעים גם על הולכי הרגל אשר יחצו את הצומת במעברי חצייה בהתאם להסדרים החדשים.

שינויים משמעותיים נוספים צפויים להשפיע גם על משתמשי התחבורה הציבורית בכל רחבי העיר, כאשר גם בנושא זה ניכר שינוי שלא נראה כמותו זה שנים ברחבי ירושלים, כאשר שישה קווים מרכזיים ישנו את מסלוליהם, גם כן החל מיום ראשון כ"ה בניסן. מאחורי השינויים ישנו תכנון ואסטרטגיה, שכן הם בוצעו תוך התחשבות בהרגלי הנסיעה הקיימים ומתן מענה לצרכים העדכניים של הציבור ותושבי השכונות.

בשל השינויים התחנה המוכרת ברחוב בר אילן-שמואל הנביא לכיוון ירמיהו, תבוטל לגמרי, אך מנגד יקומו תחנות חילופיות, בין היתר בבר אילן-רבינו גרשום ובשמואל הנביא-בר אילן.

התחלת העבודות על הרבע השני של מפלס התחנה מבשר על התקדמות העבודות שבסיומן ישפיעו לטובה על כלל משתמשי התחבורה הציבורית בירושלים. השינוי משתלב במערך החדש של התחבורה לצפון העיר שעומד לעשות היסטוריה משמעותית בעיר הקודש. מערך התחבורה החדש לצפון ירושלים, כולל רכבות קלות, מסלולי העדפה לתחבורה ציבורית, מסוף נוסעים לנסיעה בין עירונית ועוד, אשר יגרמו לכך שירושלים תהיה הראשונה לצאת מהפקקים.

ראש העיר ירושלים משה ליאון: "ירושלים צועדת לקראת שינוי היסטורי. הרכבת הקלה תייצר מהפכה בתחבורה בירושלים ותאפשר להגיע מנקודה לנקודה בעיר במהירות וביעילות. בזכות הסבלנות הרבה שלכם, בזכות העבודות שנעשות סביב השעון, ירושלים תהיה הראשונה לצאת מהפקקים, וכבר בקרוב נזכה לראות את השינוי המיוחל שיציב את ירושלים במקום הראשון בקידמה תחבורתית".

דוד זוהר, חבר מועצת העיר ומחזיק תיק התחבורה. "בימים אלו אנו חוזים במהפכת התחבורה בירושלים שהולכת ומתרחשת מול עינינו. אנחנו מודעים לקושי של התושבים, אבל אנחנו בטוחים שהדבר הכרחי ובסוף התהליך כולנו נבין שלא הייתה אופציה אחרת. הרכבת ויתר השינויים שמתלווים לה, ישפרו באופן דרמטי את איכות החיים של כל תושבי ירושלים".

הרכבת הקלה צומת בר אילן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד