כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
ללמוד מהבני ברקים

זקן חברי מועצת חכמי התורה במתקפה "ברק דיקטטור"

זקן חברי מועצת חכמי התורה של ש"ס, הגאון רבי משה מאיה, העניק ראיון חג לבטאון המפלגה - 'הדרך' בו הוא תוקף בחריפות את הנשיא בדימוס אהרון ברק ואת האקטביזם השיפוטי שהוביל 

זקן חברי מועצת חכמי התורה במתקפה "ברק דיקטטור"
הגאון רבי משה מאיה צילום: שוקי לרר

ברקע הסערה סביב קידום הרפורמה, זקן חברי המועצת הגאון רבי משה מאיה תוקף את נשיא בית המשפט העליון לשעבר, השופט אהרן ברק, ומכנה אותו "דיקטטור", זאת בשל המהפכה המשפטית שביצע בשנת 1992 שהחל לפסול חוקים ושינה את מאזן הכוחות בין הרשות השופטת לרשות המחוקקת.

בשיחה שתתפרסם במגזין החג של בטאון ש"ס, 'הדרך' צוטט חבר מועצת חכמי התורה "זה לא מובן, איך שרבים מאחינו בני ישראל רואים את הכול הפוך. הם טוענים שתהיה כביכול דיקטטורה, הרי זה בדיוק הפוך, היום זה דיקטטורה", לדברי הרב מאיה, כיום "הכנסת לא קובעת כלום, העם לא קובע, רק הבג"ץ קובע", תוך שהרב תוקף בחריפות את השופט לשעבר אהרן ברק באומרו "ברק היה הדיקטטור הראשון. אבל אצלם הכל הפוך".

חבר המועצת הוסיף וקרא כי "צריך לעשות כפי שעשו בבני ברק כשהם (המפגינים א.ק.) באו לשם, לקבל אותם בחיבוק, באהבה, להראות להם שאנחנו אוהבים אותם, לחבר אותם למסורת מבית אבא, וזה יביא לחיבור בעם", זאת ברקע הניסיונות להגיע להידברות.

בדבריו תקף זקן חברי המועצת את התקשורת, "ש תקשורת כזו ארסית, כזו שקרנית, פעם תפקידו של עיתונאי היה לדווח את האמת, היום הם מחליטים מה תהיה המציאות, מה שהם מכתיבים, וכשיש כזה דבר, מוכרח להיות שיש מנגד קדושה מאוד חזקה, ואנחנו צריכים לרדוף אחריה, לצאת מתרבות מצרים", אמר.

הרב משה מאיה אהרון ברק הדרך הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד