כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מיזם הצדקה הגדול בהיסטוריה

בגדים ב-9 מיליון ש"ח: המספרים של הקמחא דפסחא הגדולה בעולם נחשפים

הסכומים האגדיים של 'הקמחא דפסחא הגדול בעולם': תשעה מיליון שקלים בתלושי קנייה לביגוד והנעלה • מיליון וחצי שקלים של תלושי מזון לרכישת דגים ועופות. המספרים המלאים לפניכם • בואו לקחת חלק בפרויקט הצדקה הגדול בהיסטוריה!

בגדים ב-9 מיליון ש"ח: המספרים של הקמחא דפסחא הגדולה בעולם נחשפים
חלוקת צדקה. אילוסטרציה צילום: Nati Shohat/Flash90

חג הפסח מתקרב בצעדי ענק, ואלפי נדיבים מעם ישראל זוכים בימים אלו לקחת חלק פעיל בפרויקט הצדקה הגדול בהיסטוריה, על ידי תרומה לקמחא דפסחא הגדול בעולם, במסגרתו מחולקים תלושים וכסף מזומן בהיקף כולל של 32 מיליון שקלים.

תרמו עכשיו לקמחא דפסחא הגדולה בעולם>>>

מזה חודשים עוסקים ב'קופת העיר' בהיערכות לקראת הפרויקט השנתי גדול המימדים, של חלוקת קמחא דפסחא לאלפי משפחות. מדי שנה נבדקת מחדש רשימת המשפחות הזכאיות לבחינת הזכאות, ולעדכון מספר הנפשות, והשנה התברר שמספר הנתמכים גדל משמעותית והגיע לכ-90 אלף נפש.

בנוסף, העובדה שמדד המחירים במשק עלה משמעותית בשנה החולפת וכל המוצרים התייקרו, הצריכה גם היא מתן מענה הולם בדמות הגדלת המענקים.

כך הגיעה הנהלת 'קופת העיר' להחלטה על קמחא דפסחא בסכום אגדי של 32 מיליוני שקלים, ולאחר התייעצות עם גדולי הדור המפקחים על הקופה והתנהלותה, קיבלה 'קופת העיר' על עצמה את הפרויקט ויצאה לדרך, מתוך תקווה ואמונה שעם ישראל ייעתר ויתרום בהמוניו למימון ולהשתתפות במגבית הצדקה הגדולה בהיסטוריה.

במסגרת 'הקמחא דפסחא הגדול בעולם' מחולקים בימים אלו תלושי קנייה לביגוד והנעלה בהיקף של תשעה מיליון שקלים ליותר מ-5,000 משפחות, תלושי קנייה ברשתות הסופר מרקט בהיקף של למעלה מ-14 מיליון שקלים מחולקים ליותר מעשרת אלפים משפחות, תלושים לקניית דגים ועופות בהיקף כולל של מיליון וחצי שקלים מחולקים לכ-1,200 משפחות, חמישה וחצי מיליון שקלים כמענק בצ'קים לכ-3,000 משפחות, ובנוסף שני מיליון שקלים ייעודיים ניתנים במענקים מיוחדים במזומן ליותר מאלף משפחות של חולים ונכים.

"ידוע מה שכתוב בספרים, שכל מצווה שאי אפשר לעשותה על ידי אדם אחד, ועשאוה שניים יחד, כל אחד מהם זוכה לקבל שכר עבור כולה", אומרים ב'קופת העיר', "כך גם אם לא יכולים לעשות 99 ועשו מאה, כל אחד מהם מקבל שכר על המצווה כולה – וכאן מדובר על מגבית הצדקה הגדולה בהיסטוריה, ברור שכדי להצליח בכך יש צורך בגיוס של אלפי תרומות, וכל אחד מהתורמים, הוא שותף מלא לכל המגבית כולה, כך שבתרומה של 360 שקלים, יכול התורם לקבל שכר עבור תרומה של 32 מיליון שקלים... זאת הזדמנות שלא כדאי להחמיץ!".

עמוד הישועות של דורנו, מרן הגר"ש גלאי שליט"א ששמע על ההתארגנות למגבית הצדקה הגדולה בהיסטוריה, התרגש מאוד, ואמר שהוא מקבל על עצמו להתפלל בדמעות ובתחנונים גדולים עבור מי שיתרמו סכום של 360 שקלים או יותר, הן לאחר אמירת אגרת הקודש של הצדיק הקדום והמקובל הפלאי רבי שמשון מאוסטרופולי זיע"א, בערב חג הפסח, אשר העיד עליה כי כל מי שקורא אותה בערבי פסחים מובטח לו שלא יינזק באותה שנה, וכן מתכוון הגר"ש גלאי שליט"א להעתיק בתפילה מיוחדת עבור התורמים בליל שביעי של פסח, לאחר קראית 'שירת הים' בחצות הלילה, הזמן שבו התחולל הנס המופלא של קריעת ים סוף, וכפי שמובא בספרים הקדושים שמדי שנה בלילה קדוש ונשגב זה, מתעורר מחדש הכח העצום של קריעת ים סוף, ואפשר לפעול ישועות גדולות ונוראות, למעוכבי זיווג, לאנשים המתמודדים עם קשיי פרנסה, לחולים ולבריאים ולכל הזקוק לדבר ישועה ורחמים.

תרמו עכשיו לקמחא דפסחא הגדולה בעולם>>>

קופת העיר קמחא דפסחא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד