כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ראיון זועם

לברוב מאיים על המערב : "ניסו לתקוע טריז בין מוסקבה ובייג'ין"

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב בראיון זועם על אירופה ומאיים. לברוב טוען כי המערב מנסה לתקוע טריז בין רוסיה לסין בדיבורים פומביים על "היחסים הלא שוויוניים ביניהן ועל התלות של מוסקבה בבייג'ינג"

לברוב מאיים על המערב : "ניסו לתקוע טריז בין מוסקבה ובייג'ין"
סרגיי לברוב במרפסת צילום: באדיבות המצלם

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב זועם ומאיים על המערב על כך שניסה לתקוע טריז בין מוסקבה ובייג'ין. בראיון לאתר החדשות Argumenty i Fakty, אמר כי עמדתו העוינת של האיחוד האירופי כלפי מוסקבה פירושו "האיחוד איבד את רוסיה". ו"מוסקבה תתמודד עם אירופה בצורה קשוחה במידת הצורך", אמר.

לברוב אמר כי 10 שעות של שיחות בחודש שעבר בין מנהיג הקרמלין ולדימיר פוטין לנשיא סין שי ג'ינפינג הניעו את "השותפות האסטרטגית" בין מוסקבה ובייג'ין.

פוטין ושי הצהירו על ידידות והבטיחו קשרים הדוקים יותר ביו המדינות, כולל בתחום הצבאי, במהלך הפגישה שלהם ב-20-21 במרץ, כאשר רוסיה נאבקת להשיג הישגים בשדה הקרב במה שהיא מכנה "מבצע צבאי מיוחד" באוקראינה. בעוד המערב ואוקראינה גינו את הפלישה כתפיסת קרקע אימפריאליסטית, רוסיה גם מבצעת פשעי מלחמה בלי סוף.

סין ורוסיה חתמו על הסכם "שותפות ללא גבולות" בתחילת 2022, שבועות ספורים לפני שפוטין פלש לאוקראינה. בייג'ין נמנעה מביקורת על פוטין והציגה תוכנית שלום לאוקראינה ורוסיה שלא התקדמה לשום מקום.

לברוב אמר שהדיבורים על יחסים לא שוויוניים בין מוסקבה לבייג'ין "הוגזמו בדרך כלל על ידי מדינות לא ידידותיות" במשך זמן רב. "אנחנו רואים בזה ניסיון להטיל צל על ההצלחות שלנו, לתקוע טריז לידידות בין מוסקבה לבייג'ין", אמר לברוב.

לברוב אמר כי היחסים הגרועים של האיחוד האירופי עם מוסקבה הם בגלל תמיכת האיחוד האירופי באוקראינה ב"אספקת נשק למשטר הפלילי בקייב".

"האיחוד האירופי איבד את רוסיה. אבל זו אשמתו. המדינות החברות באיחוד האירופי ומנהיגי האיחוד האירופי הם שמצהירים בגלוי שיש צורך להנחיל, כפי שהם מכנים זאת, תבוסה אסטרטגית לרוסיה", אמר לברוב. "בתשובה לצעדים עוינים הללו, נפעל בצורה קשוחה במידת הצורך, בהתבסס על האינטרסים הלאומיים של רוסיה ועקרונות ההדדיות המקובלים בפרקטיקה הדיפלומטית".

מלחמת אוקראינה רוסיה סין סרגיי לברוב איחוד אירופי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד