כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ביטול ההתנתקות בצפון השומרון

בג"ץ נתן למדינה אורכה של חודשיים בפינוי חומש

בג"ץ העניק אורכה של חודשיים לתשובת המדינה בעתירת ארגוני השמאל על ההתיישבות בחומש. בתחילת השבוע עדכנה המדינה את בג"ץ על העברת החוק לביטול תוכנית ההתנתקות והסרת איסור הכניסה לישראלים ליישובי צפון השומרון ועל השינוי המשפטי על מעמד האזור

בג"ץ נתן למדינה אורכה של חודשיים בפינוי חומש
חומש צילום: נאסר אישתיה/פלאש90

נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, העניקה היום (שלישי) אורכה של חודשיים לתשובת המדינה בעתירת ארגוני השמאל כנגד ההתיישבות בחומש.

בתחילת השבוע עדכנה המדינה את בג"ץ על העברת החוק לביטול תוכנית ההתנתקות והסרת איסור הכניסה לישראלים ליישובי צפון השומרון ועל השינוי המשפטי על מעמד האזור שיאפשר את הסדרת ההתיישבות בחומש וביישובי צפון השומרון שנעקרו במסגרת תוכנית ההתנתקות. המדינה תידרש להשיב לעתירת ארגוני השמאל עד לתחילת חודש יוני.

יוסי דגן, ראש מועצת שומרון ומגורש משא -נור הגיב להחלטה ואמר: "ממשלת ישראל אומרת לבג"ץ בקול ברור - אנחנו מסירים את חרפת הגירוש ומסדירים את ההתיישבות בחומש ובצפון השומרון. אנו מברכים את תשובת המדינה, בשבועות הקרובים נפעל יחד עם כלל הגורמים לפיתוח התשתיות הנדרשות ע"מ לקיים התיישבות גדולה ומפותחת בחומש ובכל יישובי צפון השומרון – שאנור, גנים וכדים. אחרי 17 שנים וחצי מתחילים את החזרה עד לבניית הישובים מחדש ותיקון העוול. דגל ישראל יחזור ויתנוסס מעל הישובים הבנויים".

שמואל וונדי, מנכ"ל ישיבת חומש מסר: "לאחר שנים של מאבק בחרפת חוק ההתנתקות הוסר הכתם הגירוש מעל אדמת חומש. אנו נמצאים בימים של גאולת עם ישראל ויציאה לחירות ובעזרת ה' נראה בבניין הישיבה בחומש בקרוב ממש. אנו מודים לכל העוסקים במלאכת הקודש של הסדרת ההתיישבות והישיבה בחומש".

נזכיר, כי החוק לביטול ההתנתקות מצפון השומרון עבר בקריאה שלישית בכנסת לפני כשבועיים ברוב של 31 חברי כנסת מול 18 שהתנגדו. את החוק הובילו בכנסת חברי הכנסת יולי אדלשטיין, ח"כ לימור סון הר מלך והשרה אורית סטרוק.

חומש בית המשפט העליון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד