כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
בתגובה להתרחבות נאט"ו

מטוסי הקרב של בלארוס שודרגו לשאת נפץ גרעיני

מטוסי הקרב של בלארוס שודרגו כך שיוכלו לשאת ראש נפץ גרעיני, כך מזהיר שר ההגנה הרוסי. השר סרגיי שויגו אמר כי רוסיה נאלצה לנקוט בצעדים הללו נגד התרחבות נאט"ו. פינלנד אמורה להצטרף היום רשמית לברית נאט"ו

מטוסי הקרב של בלארוס שודרגו לשאת נפץ גרעיני
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

הקרמלין הודיע כי רוסיה תיאלץ לנקוט "צעדי נגד" לאחר הצטרפות פינלנד לברית הצבאית של נאט"ו. שר ההגנה סרגיי שויגו אמר כי המהלך מעלה את הסיכוי שהסכסוך באוקראינה יסלים עוד יותר. דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, אמר כי הרחבת נאט"ו שזכתה לביקורת קשה במוסקבה, היא "פגיעה בביטחוננו ובאינטרסים הלאומיים של רוסיה", וכי מוסקבה תצפה מקרוב בכל היערכות צבאית של נאט"ו בפינלנד.

רוסיה ופינלנד חולקות גבול של 1,300 ק"מ, ומוסקבה כבר הודיעה שהיא תחזק את הדיוויזיות הצבאיות המוצבות באזור. פינלנד אמורה להצטרף היום רשמית לברית נאט"ו.

שויגו אמר להנהגה הצבאית של רוסיה בפגישה מיוחדת, כי הצטרפותה של פינלנד 'יוצרת את הסיכונים של התרחבות משמעותית של הסכסוך' באוקראינה, כך פרסם משרד ההגנה הרוסי.

אךל הוא הדגיש כי המהלך לא ישפיע על התוצאות של מה שרוסיה מכנה "המבצע הצבאי המיוחד" שלה באוקראינה. רוסיה אומרת כי אחת הסיבות לכך שהיא שלחה את כוחותיה לאוקראינה בפברואר 2022 הייתה כדי להתמודד עם איום מערבי להשתמש באוקראינה לאיים על רוסיה.

רוסיה טוענת שהיא נלחמת כעת ב"מלחמה היברידית" (משולבת) נגד נאט"ו והמערב, שתומכת באוקראינה בנשק בהיקף של מיליארדי דולרים ותמיכה כספית. שויגו אמר כי רוסיה נוקטת גם בצעדים מעשיים כדי להגביר את פוטנציאל התקיפה הגרעיניות של בעלת בריתה הקרובה בלארוס.

הוא טען כי כמה מטוסים צבאיים בלארוסים כבר מסוגלים לשאת ראשי נפץ גרעיניים, וכי רוסיה שלחה מערכות רקטות שיכולות לשאת טילים קונבנציונליים או גרעיניים לבלארוס.

הנשיא ולדימיר פוטין אמר בחודש שעבר כי רוסיה תציב נשק גרעיני טקטי בשטחה של בלארוס. רוסיה השתמשה בבלארוס כמעבר לאוקראינה, והחששות נותרו גבוהים בקייב ובמערב שהיא עלולה להיגרר עוד יותר לתוך המלחמה על ידי מוסקבה.

זה כבר למעשה קורה כאשר חיילים בלארוסים החלו להתאמן על מערכת טילים רוסית בעלת יכולת גרעינית בעקבות החלטת הנשיא פוטין לפרוס נשק טקטי בשטח בלארוס, כך מסרו הרוסים והבלארוסים היום לתקשורת.

מלחמת אוקראינה רוסיה סרגיי שויגו סרגיי לברוב בלארוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד