כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
האשמות מופרכות

עורכי הדין דורשים לבקר את העיתונאי היהודי הכלוא במוסקבה

עורכי הדין של העיתונאי היהודי שנעצר ברוסיה, אוון גרשקוביץ' מבקשים לבקר אותו במוסקבה. העיתון הוול סטריט ג'ורנל מכחיש בתוקף את האשמות נגדו, וארה"ב קוראת לשחרורו המיידי

עורכי הדין דורשים לבקר את העיתונאי היהודי הכלוא במוסקבה
העיתונאי אוון גרשקוביץ' צילום: אינסטגרם

עורכי הדין של העיתונאי היהודי אוון גרשקוביץ' ביקשו לבקר את כתב הוול סטריט ג'ורנל הכלוא במוסקבה, כמעט שבוע לאחר שהרשויות ברוסיה עצרו אותו בטענה שהוא היה מעורב בריגול, אישום שהג'ורנל מכחיש בתוקף.

לפי החוק הרוסי, לנאשמים מובטח עורך דין וקשר שוטף עם הצוות המשפטי שלהם. אבל הרשויות ברוסיה מונעות לפעמים גישה ומקשות על הקשר. הרשויות ברוסיה אמרו לעורכי הדין של גרשקוביץ' כי הם יורשו לפגוש אותו היום אחר הצהריים בכלא לפורטובו במוסקבה. העיתון מדווח כי נציגים משגרירות ארה"ב לא קיבלו גישה קונסולרית לגרשקוביץ'.

ארה"ב דרשה את שחרורו המיידי של גרשקוביץ'. מזכירת העיתונות של הבית הלבן, קארין ז'אן-פייר, אמרה לכתבים כי המקרה של גרשקוביץ' הוא "בעדיפות של הנשיא. זה בראש סדר העדיפויות של המועצה לביטחון לאומי. זה בראש סדר העדיפויות של משרד החוץ".

בהצהרה, ה"וול סטריט ג'ורנל" כינה את מעצרו של גרשקוביץ' "עלבון אכזרי לעיתונות חופשית" ונמסר שהוא "צריך לעורר זעם אצל כל האנשים והממשלות החופשיות ברחבי העולם. אסור לעצור אף כתב על כך שפשוט עשה את עבודתו".

בדיון ראשוני ביום חמישי האחרון לאחר מעצרו של גרשקוביץ' בעת ביקור בעיר יקטרינבורג, ייצג אותו עורך דין מטעם בית המשפט. על עורך דין חיצוני שביקש לייצגו נאסר להיכנס לאולם. בראיון ל-CNN ביום חמישי האחרון, סגן הנשיא לשעבר מייק פנס קרא לממשל ביידן לגרש דיפלומטים רוסים מארה"ב.

 

 

אוון גרשקוביץ מעצר עיתונאי וול סטריט ג'ורנל מלחמת אוקראינה רוסיה ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד