כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
דרישה של חברי פרלמנט

קנצלר גרמניה עומד בפני חקירת הונאת מס פרלמנטרית

מחוקקים גרמנים אמרו כי יבקשו לפתוח בחקירה על מעורבותו האפשרית של הקנצלר אולף שולץ כראש עיריית המבורג בהונאת מס שעלתה לממשלה מיליוני יורו. הקנצלר כבר עומד בפני חקירה פרלמנטרית דומה בהמבורג, אחת מ-16 המדינות הפדרליות של גרמניה

קנצלר גרמניה עומד בפני חקירת הונאת מס פרלמנטרית
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: unsplash

קנצלר גרמניה שולץ עומד בפני חקירת הונאת מס פרלמנטרית. מחוקקים גרמנים אמרו היום כי הם קוראים לפתוח בחקירה על מעורבותו האפשרית של הקנצלר הנוכחי אולף שולץ כראש עיריית המבורג בהונאת מס שעלתה לממשלה מיליארדי יורו. החקירה תבדוק האם דמויות פוליטיות עזרו לבנק הפרטי MM Warburg להימנע מלהחזיר הנחות מס שקיבלו במרמה בהמבורג, כך אמרו חברי פרלמנט ממפלגות השמרניות במסיבת עיתונאים.

החקירה תבחן גם האם ההצהרות הקודמות של שולץ היו "אמינות", כך אמר מתיאס מידברג, חבר פרלמנט בבונדסטאג. שולץ, שהיה ראש עיריית המבורג מ-2011 עד 2018, נאלץ שוב ושוב לדחות את הטענות שהיה מעורב בהחלטה לקבל את ההטבה הלא חוקית.

הקנצלר כבר עומד בפני חקירה פרלמנטרית דומה בהמבורג, אחת מ-16 המדינות הפדרליות של גרמניה. ועדה מיוחדת חוקרת מדוע רשויות הכספים המקומיות ביטלו ב-2016 הצעה לגבות מסים של 48 מיליון דולר מהבנק.

מומחים פיננסיים מעריכים שתוכנית המס של המעורבים הותירה חור של מיליארדי אירו בכספים הציבוריים של גרמניה. כבר הוגשו כתבי אישום נגד עשרות אנשים בגרמניה, כולל בנקאים, סוחרי מניות, עורכי דין ויועצים פיננסיים.

בנק ורבורג נאלץ בסופו של דבר להחזיר עשרות מיליוני יורו בלחץ הממשל הפדרלי תחת הקנצלרית לשעבר אנגלה מרקל. כדי לפתוח בחקירה דרושים רבע מחברי הפרלמנט בבונדסטאג, 184 חברים. הקבוצה השמרנית באופוזיציה מונה 197 חברי פרלמנט, כך שהסיכו לחקירה לא קטן.

גרמניה אולף שולץ הונאת מס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד