כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הפיגוע סמוך לצריפין

גיבור: המחבל ניסה לחטוף את נשקו, החייל נאבק בו ונפצע קשה

בני משולם, ראה את המחבל דוקר חיילים ליד צריפין, עצר את רכבו ונטרל אותו בידיים חשופות. לאחר מכן, כשאזרחים ריתקו את המחבל על הכביש, הוא רץ לטפל בחיילים כמתנדב באיחוד הצלה. המחבל ניסה לחטוף את נשקו האישי של החייל שחרף פציעתו הקשה נאבק ומנע זאת

גיבור: המחבל ניסה לחטוף את נשקו, החייל נאבק בו ונפצע קשה
זירת הפיגוע סמוך לצריפין צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

שני חיילים נפצעו הבוקר (שלישי) בינוני וקל בפיגוע דקירה סמוך לצריפין. המחבל נוטרל על ידי אזרחים ונעצר על ידי המשטרה. הפצועים פונו לבית החולים אסף הרופא. בני משולם, אזרח שראה את המחבל דוקר את החיילים ליד צריפין, סיפר כי עצר את רכבו ונטרל את המחבל בידיים חשופות ובבעיטות. לאחר מכן, כשאזרחים ריתקו את המחבל על הכביש, הוא רץ לטפל בחיילים כמתנדב באיחוד הצלה. המחבל הוא מוחמד מחמוד עוואודה (21) מחברון, בעל היתרים לעבוד ביישובים ישראליים ביהודה ושומרון.

דובר צה"ל עדכן כי במהלך האירוע המחבל ניסה לחטוף ללוחם שנפצע קשה את נשקו. חרף פציעתו, הלוחם נשכב על נשקו תוך ניהול מאבק פיזי עם המחבל, עד שנעצר על ידי אזרחים שהגיעו למקום. הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. משפחותיהם עודכנו.

משולם שהזעיק את הכוחות מסר עוד: "תוך כדי נסיעה נתקלתי בשני הפצועים שסבלו מפצעי דקירה. האחד מצבו קשה וחברו במצב קל. בסיוע חובשים נוספים הענקנו להם סיוע ראשוני בזירה ולאחר מכן הם פונו למרכז הרפואי שמיר-אסף הרופא שבסמוך. עקב אופי האירוע פעלו במקום גם צוותי חוסן - היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה שהעניקו סיוע למספר נפגעי חרדה".

פרמדיק מד"א משה גלבשטיין שהגיע לזירה: "במקום הייתה המולה רבה. אחד מהפצועים שכב על המדרכה והפצוע השני ישב בסמוך אליו. הם היו בהכרה וסבלו מפצעי דקירה בגופם. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני שכלל חבישה ועצירת דימומים. הכנסנו אותם במהירות לניידת לטיפול נמרץ ופינינו אותם לבית החולים בסמוך כשמצבו של אחד מהם קשה והשני קל. כוחות הביטחון במקום ניטרלו את המחבל".

ראש העיר באר יעקב ניסים גוזלן אמר בזירה כי "מי שעצר את המחבל אלה נהגים שעצרו בכביש 4313, ראו את הסיטואציה, הגיבו בתושייה והשתלטו עליו".

"נסענו לעבודה, יצאנו מבאר יעקב, ראינו שתי דמויות ולא הבנו מה קורה, התקדמנו וראינו חייל עם כתמי דם", סיפר אופיר, שסייע לעצור את המחבל לאתר 'וואלה'. "ישר ירדנו לחייל, ראיתי את המחבל מצד שני עם עוד אזרח, נטרלנו אותו וקשרתי לחייל את הפצעים עם החולצה. ממש התעמתתי עם המחבל ותפסתי אותו שלא יזוז אחרי שדקר, שלא יברח. לא ראינו את הדקירה עצמה, ראינו תנועות של חבטה. הפצוע קשה היה בלחץ, לא כל כך דיבר. לא פחדתי, הייתי חיה ולא חשבתי פעמיים".

דובר חמאס עבד א-לטיף אל-קאנוע, בירך על הפיגוע: "פעולת הדקירה באה במסגרת התגובה המתמשכת לפשעי הכיבוש ולהתקפות באל-אקצא, והפלישה הצפויה מחר והניסיון להעלות שם קורבן. פעולת הדקירה היום ופעולת הדריסה לפני יומיים מוכיחות שמערכת הביטחון נכשלה ושההתנגדות מסוגלת להכות בכיבוש בכל מקום כדי להגן על עמנו ועל המקומות הקדושים. הכיבוש הציוני ועדרי המתנחלים יישארו במצב של פחד ואובדן ביטחון. הדקירות ופעולותיהם של הצעירים המהפכניים ירדפו אחריהם".

פיגוע דקירה מחנה צריפין איחוד הצלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד