ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
השרה סייעה

ילד אסף מאות אלפי בקבוקים כדי להכניס ספר תורה לזכר אחיו

מעיין אורבך, ילד בן כ-10 מכפר תפוח, אסף בשנים האחרונות מאות אלפי בקבוקים כדי לממן ספר תורה לזכר אחיו התינוק, אך נתקע איתם בשל הרפורמה במיחזור. השרה עידית סילמן שמעה על כך, ודאגה לכך שמשאית מלאה בבקבוקים תשלח לביתו

ילד אסף מאות אלפי בקבוקים כדי להכניס ספר תורה לזכר אחיו
מעיין אורבך והבקבוקים צילום: באדיבות המשפחה

מעיין אורבך, בן 10 מכפר תפוח, נרתם למיזם גדול מאוד: קניית ספר תורה לזכר אחיו הפעוט, כרמל יונתן, שנפטר בפתאומיות במוות בעריסה. לשם כך הוא אסף מאות אלפי בקבוקים למיחזור, אך נתקע עם הסטוק העצום, באין מי שייקח אותו ממנו, כך מפרסם חנן גרינווד בישראל היום.

בניסיון לפתור את הבעיה, פנו בני המשפחה לתאגידי המיחזור בבקשה שיגיעו למקום, אך הם נענו בשלילה, ולכן העלו בעזרת ידיד המשפחה את הסיפור לרשתות החברתיות והוסיפו כי הם מחפשים פתרון יצירתי.

לסרטון זה נחשפה אף השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן שהחליטה להירתם למאמצי הסיוע. היא פנתה לקובי דר, מנכ"ל חברת המיחזור "סייקל", ובשבוע שעבר הגיעה משאית לביתו של מעיין ולקחה 28 אלף מהבקבוקים שהוא אסף, ששווים כ־8,400 שקלים.

השרה סילמן אמרה כי "הסיפור של מעיין המתוק ריגש אותי במיוחד. שמחתי מאוד להירתם כדי לפתור את הבעיה שנוצרה, ואני מחכה להכנסת ספר התורה המרגשת. אני בטוחה שאחיו הקט זיכרונו לברכה של מעיין ומלאכי השרת יירדו לרקוד איתו".

כעת ממשיכים מעיין ומשפחתו לאסוף עוד אלפי בקבוקים. היעד המיוחל הוא ספר תורה שיוכנס לבית הכנסת ביישוב לקראת בר המצווה של מעיין, בעוד כשנתיים וחצי.

ספר תורה עידית סילמן מחזור בקבוקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד