כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
המשפט נמשך כ-45 דקות

השופט הזהיר את טראמפ לא להסית לאלימות

התובעים נגד טראמפ העלו חששות לגבי הפוסטים של טראמפ ברשתות החברתיות. המשפט נמשך כ-45 דקות, אחד העיתונאים תיאר כי בתוך החדר, "היה כל כך שקט, שאפשר היה לשמוע סיכה נופלת"

השופט הזהיר את טראמפ לא להסית לאלימות
הנשיא לשעבר דונלד טראמפ צילום: דוברות הבית הלבן

התובעים במשפט של טראמפ אתמול בניו יורק, אמרו שטראמפ מאיים על העיר, על מערכת המשפט, על בתי המשפט ועל משרד התובע המחוזי בפוסטים "חסרי אחריות" ברשתות החברתיות, תוך התייחסות לתמונה שלו עם מחבט בייסבול כך דווחה רשת CNN

התובעים נגד טראמפ העלו חששות לגבי הפוסטים של טראמפ ברשתות החברתיות. פרקליטיו של טראמפ הגיבו כי שטראמפ מביע את תסכולו מהדלפות בלתי חוקיות לכאורה ממשרד התובע המחוזי. עורכי דינו של טראמפ טענו גם כי הפוסטים של טראמפ ברשתות החברתיות אינם מאיימים. השופט חואן מרצ'ן הכיר בזכותו של טראמפ לחופש הביטוי אך הזהיר שלא להסית לאלימות או להביא לתסיסה אזרחית במילים או במעשים.

השופט מרצ'ן שמנהל את המשפט של טראמפ שנאשם בהעברת כספים בצורה לא חוקית, אמר שאם יראו לו פוסטים בעייתיים  ברשתות החברתיות, הוא יצטרך לבחון את זה מקרוב. הוא יעץ להם "להפחית את הרטוריקה" ו"במיוחד לדבר עם הנשיא לשעבר טראמפ, לא לצאת בהצהרות שיסיתו לאלימות או איומים כלשהם נגד פקידים כלשהם".

המשפט נמשך כ-45 דקות, אחד העיתונאים תיאר כי בתוך החדר, "היה כל כך שקט, שאפשר היה לשמוע סיכה נופלת". טראמפ דיבר רק פעמים ספורות בעת כפירה בהאשמות. כ-60 עיתונאים היו בתוך אולם בית המשפט, אך לא הורשו להחזיק מכשירים אלקטרוניים.

עורך דינו של דונלד טראמפ, טוד בלאנש, נאם מחוץ לבית המשפט לאחר מתן פסק הדין, אמר כי מרשו "מתוסכל" ו"נסער". בלאנש האשים את התובע בתיק בהפיכת "נושא פוליטי לחלוטין" ל"תביעה פוליטית".

"זה לא יום טוב אני לא מצפה שזה יקרה במדינה הזו. אתה לא מצפה שזה יקרה למישהו שהיה נשיא ארצות הברית", אמר בלאנש. על ההאשמות נגד טראמפ אמר בלאנש "אנחנו הולכים להילחם בזה, להילחם בזה קשה". הדיון הבא בעניינו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ נקבע ל-4 בדצמבר בניו יורק נכון לעכשיו.

 

 

 

דונלד טראמפ מנהטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד