כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"מסורת מפוארת"

הברכה של פוטין ליהודי רוסיה לרגל הפסח

נשיא רוסיה באגרת ברכה לכבוד חג הפסח. את המכתב שיגר לידי רבה הראשי של רוסיה. עשרות אלפי יהודים יסבו הלילה במאות סדרים בכל רוסיה, רוסיה כשרה ומוכנה לפסח. כמידי שנה רבה של רוסיה מכר את החמץ של יהודי רוסיה

הברכה של פוטין ליהודי רוסיה לרגל הפסח
רבה של רוסיה במכירת החמץ של יהודי רוסיה צילום: מבשר טוב מוסקבה

כמדי ערב חג הפסח, שיגר כעת נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אל רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, אגרת ברכה ליהודי רוסיה, לכבוד חג הפסח.

הנשיא פנה ליהודים: "יהודי רוסיה, הנני מברך אתכם בחג הפסח. החג הזה מזכיר לנו מאורעות מימי קדם – את שחרורו של העם היהודי מהעבדות. הוא מסמל את ניצחון האידיאלים של חירות, של צדק ושל מעשים טובים. המסורת העתיקה של החג עוברת מדור לדור ונשמרת מכל משמר. משמח הוא שהקהילה היהודית בארצנו חייה חיים מלאים ורבגוניים".

עוד כתב הנשיא: "היא מייסדת מוסדות דת, חינוך ותרבות, פותחת מוזיאונים ותערוכות. הקהילות היהודיות מייחסות תשומת לב רבה לפרויקטים של צדקה ושל השכלה, הן תורמות תרומה מכובדת לחיזוק יחסי שלום בין בני עמים שונים ודתות שונות, ומשתתפות בחינוך הדור הצעיר ברוח הנאמנות למסורת המפוארת, הרוחנית וההיסטורית, של הדורות הקודמים".

לסיום כתב: "אני מאחל ליהודי רוסיה הצלחה וכל טוב. ולדימיר פוטין".

ברכתו מתפרסמת בשעה זו בכל כלי התקשרות ברוסיה, ומעוררת המוני יהודים, להצטרף לסדרי הפסח הציבוריים שיערכו הערב במאות הקהילות היהודיות לאלפי אנשים בכל רוסיה, באמצעות הרבנים ושלוחי חב"ד הרבים.

אגרת הברכה ליהודי רוסיה

כמידי שנה רבה של רוסיה הרב בערל לאזאר, מכר את החמץ של של יהודי רוסיה. צילום: מבשר טוב מוסקבה

הרב לאזאר רוסיה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד