כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בשורה לציבור

הנתיב החדש נפתח: "בפסח הזה יהיו פחות עומסים"

נתיב נסיעה שלישי נפתח השבוע בכביש החוף (כביש 2) בקטע שבין מחלף חבצלת ועד לחדרה | הנתיב החדש שנוסף ישפר את זרימת התנועה במקטע עמוס זה

הנתיב החדש נפתח: "בפסח הזה יהיו פחות עומסים"
עומס תנועה בכביש החוף צילום: פלאש 90

הנסיעה מתל אביב צפונה מתקצרת. השבוע נפתח לתנועה נתיב נסיעה שלישי בכביש החוף (כביש 2) בקטע שבין מחלף חבצלת ועד לחדרה, שישפר את זרימת התנועה במקטע עמוס זה. 

הפרויקט כלל סלילת נתיב שלישי באורך כ-12 ק"מ בשני הכיוונים ובניית גשרים ומחלפים. הפרויקט, בעלות של 1.2 מיליארד ש"ח, כלל את שדרוג מחלף ינאי ואולגה צפון, הקמת מחלף אולגה דרום החדש, גשר מעל נחל אלכסנדר וגשר הולכי רגל בנעורים. הפרויקט כלל גם שיפורים גיאומטריים בכביש, מיגון אקוסטי, שיקום נופי נרחב, תאורת לד חדשנית ועוד. 

עד סוף השנה יסתיים שדרוג קטע נוסף של כביש החוף באורך כ-3.5 ק"מ, בין חדרה למחלף קיסריה, והרחבתו לשלושה נתיבים בכל כיוון. 

בזכות הרחבת הכביש, מתאפשרת לראשונה הגדלת מהירות הנסיעה החוקית בכביש מ-90 קמ"ש כיום ל-110 קמ"ש. מדובר בבשורה של ממש לעשרות אלפי המשתמשים מדי יום בכביש, הן ברכב פרטי והן באוטובוס. 

השרה רגב הגיבה: "עשינו כל מאמץ לסיים את העבודות בכביש החוף עוד לפני פסח, כדי שעם ישראל ייהנה כבר בערב החג הזה מתנועה זורמת ומהירה יותר, הן לכיוון צפון והן מהמרכז צפונה. גם בערב החג וגם בדרך לחופשה במהלך חול המועד, אני בטוחה שתרגישו בשינוי בזכות הוספת הנתיב השלישי. חג שמח וסעו בזהירות".

מהנדס בכיר דימה פריצקר, מנהל אגף ביצוע פרויקטים צפון בחברת נתיבי ישראל הגיב: "כביש החוף מהווה עורק ראשי במדינה, שבו נוסעים עשרות אלפי משתמשי דרך ביום לשני הכיוונים ולכן מאופיין בעומסי תנועה. כעת, בזכות הרחבת הכביש אני בטוח ששיפרנו גם את הנושא הזה. זהו פרויקט משמעותי בהיבט התנועתי וגם אתגר הנדסי מורכב, שכלל שיתופי פעולה עם גורמים רבים. ועד סוף השנה נסיים את הפרויקט שבוצע בשלבים על מנת לאפשר תנועה רציפה ובטוחה למשתמשי הדרך".

 

 

כבישים נסיעה חול המועד טיול פקקים עומסי תנועה כביש חדש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד