ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"פוגע במאמצי השלום"

העולם הערבי מגנה את אירועי הלילה בהר הבית: "פשע מכוער"

מדינות העולם הערבי הגיבו לאירועי הלילה בהר הבית בחריפות רבה, וקראו לכוחות הישראליים לצאת מהמתחם לאלתר | קטאר הגיבה כי זוהי "התגרות ברגשות של יותר ממיליארד מוסלמים בעולם" | סעודיה: "התנהגות הזו שפוגעת במאמצי השלום"

העולם הערבי מגנה את אירועי הלילה בהר הבית: "פשע מכוער"
ירי זיקוקים צילום: Jamal Awad/Flash90

העולם הערבי מגיב בחריפות רבה לאירועי הלילה בהר הבית: משרד החוץ של ירדן גינה בחריפות את "פריצת משטרת הכיבוש הישראלי למסגד אלאקצא ואת תקיפת המתאים בו". בהודעה מטעמו קרא המשרד לישראל להוציא את המשטרה והכוחות המיוחדים מהמתחם לאלתר.

בהודעה מטעם משרד החוץ המצרי נכתב כי הם מגנים באופן החריף ביותר את הפלישה של משטרת ישראל למסגד, לשון הידיעה, ודורשים מישראל להפסיק באופן מיידי את המתקפות כלפי המתפללים. מצרים הטילה על ישראל את האחריות המלאה להסלמה המסוכנת שפוגעת במאמצי הרגיעה שמנהלת מצרים יחד עם אחרים.

סעודיה גינתה גם היא את האירועים הלילה בהר הבית. בהודעה מטעם משרד החוץ הסעודי נכתב כי הם עוקבים בדאגה אחרי פלישת כוחות הכיבוש הישראלי למסגד אל-אקצא והמתקפה על המתפללים, לשון ההודעה. עוד נכתב כי "הממלכה מביעה את סירובה הנחרץ להתנהגות הזו שפוגעת במאמצי השלום ומנוגדת לעקרונות הבינלאומיים בנוגע לכיבוד אתרים דתיים".

גם משרד החוץ הקטרי גינה את ישראל בעקבות האירועים הלילה בהר הבית. בהודעה מטעם משרד החוץ נכתב כי הם מחשיבים את "ההתנהגות הפושעת הזו הסלמה מסוכנת נגד המקומות הקדושים והמשך המדיניות של ייהוד ירושלים והתגרות ברגשות של יותר ממיליארד מוסלמים בעולם".

סגן מנהיג חמאס ומי שנחשב לראש חמאס ביהודה ושומרון, סאלח אל-ערורי, הגיב כל האירועים הלילה: "המתקפה הציונית על אל-אקצא היא פשע גדול שעמנו וההתנגדות יגיבו עליו בכל הכוח. אנו קוראים לעמנו בכל מקום ובפרט לאלו בשטחים הכבושים מאז 1948 להגיב בכל הכוח ובכל האמצעים על הפשע המכוער הזה, עד שיבינו כולם ובראשה הממשלה הציונית שלפגיעה במקומות הקדושים יש מחיר כבד ונשרוף את הארץ תחת רגליהם".

בתוך כך, העיתון אל-ערבי אל-ג'דיד מדווח כי גורמים במודיעין המצרי מנהלים מאז חצות מגעים עם הנהגת חמאס והג'יהאד האסלאמי כדי למנוע גלישה לעימות צבאי נרחב. על פי המקורות שצוטטו בעיתון, המצרים פעלו כדי לשכנע אותם להסתפק במטח הרקטי ששיגרו מהרצועה - בתגובה למהומות באל-אקצא, אך ארגוני הטרור סירבו להיענות לדרישה הזו.

הר הבית פלסטינים ירדן חמאס קטאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד