כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

מצרים לא מצטרפת לקואליציה נגד דאעש

ג'ון קרי נחל אכזבה בקהיר: מצרים לא הצטרפה לקואליציה נגד דאעש • הנשיא ברק אובמה: "אמריקה לא יכולה להילחם לבד"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

מתגבשת הקואליציה נגד דאעש, אך מצריים נכון לרגע זה, בחוץ. הנשיא אובמה אמר היום (שבת), כי עוד ועוד מדינות מצטרפות לַקואליציה נגד ארגון "המדינה האיסלמית" וכי זה אינו יכול להיות רק המאבק של ארצות הברית.

בנאום רדיו השבועי שלו הדגיש אובמה כי במערכה החדשה יש להימנע מן הטעויות שנעשו בעבר בעיראק ובאפגניסטן.

"מדינות נוספות מצטרפות לקואליציה", אמר, "זה לא יכול להיות מאבק רק של אמריקה".

תוך כך, מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי נועד היום אחר הצהריים בקהיר עם הנשיא א-סיסי ועם מזכיר הליגה הערבית, אל-ערבי, ודן עמם בגיבוש החזית נגד ארגון "המדינה האיסלמית".

קרי שיבח את מצרים ואמר כי היא ניצבת בחזית המאבק בטרור האיסלמי במזרח התיכון. למצרים יש תפקיד חשוב במאבק נגד דאעש והאידיאולוגיה שלה", אמר.

שר החוץ המצרי, סמאח שוכרי, אמר במסיבת עיתונאים כי "יש קשרים הדוקים בין דאעש לקבוצות חמושות אחרות במזרח התיכון וצריך פעולה בינלאומית כדי להתמודד עם האיום הזה".

עם זאת, מצרים סירבה להצטרף לקואליציה נגד הארגון.

בכירים במצרים הודיעו לעמיתיהם האמריקנים כי מצרים מסרבת לקחת חלק בקואליצייה נגד דאעש ומתנגדת לשימוש באדמתה במאבק. כך דיווח העיתון אל-חיאת מפי גורם דיפלומטי. לדברי הגורם, מצרים מעוניינת "בשינוי הגישה המערבית לארגון האחים המוסלמים שבהם רואה קהיר את המקור לארגונים הקיצוניים שמאיימים על העולם". מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, אמר מאוחר יותר במסיבת עיתונאים בקהיר כי למצרים יש תפקיד חשוב במאבק נגד דרעש והאידיאולוגיה שלה.

בסקר שנערך בארה"ב עבור רויטרס עלה כי 64% מהאמריקנים תומכים בתוכניתו של הנשיא אובמה, לתקיפה אווירית של מטרות דאעש. 21% אמרו כי הם מתנגדים לכך ו-16% מהנשאלים השיבו כי אינם יודעים. כאשר נשאלו אם יתמכו בתקיפות אוויריות אם הן יימשכו שנתיים ומעלה, ירדה התמיכה ל-53%, ואחוז המתנגדים עלה ל-28.

ראש ממשלת טורקיה אחמט דבוטאולו אמר שהמאמצים הצבאיים של ארצות הברית בעיראק נגד ארגון דאעש "הם הכרחיים, אך לא מספיקים כדי להביא ליציבות פוליטית באזור". דבוטאולו אמר את הדברים לאחר פגישתו עם מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי המבקר בטורקיה.
טרור ישראל אובמה מצריים דאעש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד