י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
לקראת תגובה?

ההסלמה: הקבינט מכונס, גלנט קיים הערכת מצב

ראש הממשלה ושרי הממשלה מכונסים בשעה זו בישיבת קבינט בעקבות ירי הטילים מלבנון לעבר שטח ישראל. במקביל, גלנט הנחה את מערכת הביטחון לקדם את כל אפשרויות התגובה, לקראת הצגתן בפני הקבינט המדיני ביטחוני

ההסלמה: הקבינט מכונס, גלנט קיים הערכת מצב
הערכת מצב בטחונית צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

ההסלמה בצפון: ראש הממשלה בנימין נתניהו וחברי הקבינט המדיני ביטחוני מכונסים בשעה זו בעקבות ירי הטילים מוקדם יותר היום מלבנון לישראל. עוד קודם לכם נערכה ישיבת הערכת מצב מורחבת.מוקדם יותר נמסר משלכת ראש הממשלה כי, "ראש הממשלה נתניהו מתעדכן באופן שוטף על האירועים הביטחוניים ויקיים הערכת מצב עם ראשי מערכת הביטחון".

בתוך כך, שר הביטחון, יואב גלנט, סיים הערב הערכת מצב מיוחדת עם בכירי מערכת הביטחון, בעקבות האירועים הביטחוניים האחרונים.

בהערכת המצב נערכה סקירה רב-זירתית על ירי הטילים ביממה האחרונה מלבנון ומרצועת עזה. בנוסף, התקבל עדכון מודיעני על ההתפתחויות האחרונות בכלל זירות.מלשכת שר הביטחון נמסר כי, "בתום הערכת המצב, השר גלנט הנחה את מערכת הביטחון לקדם את כל אפשרויות התגובה, לקראת הצגתן בפני הקבינט המדיני ביטחוני".

בהערכת המצב נכחו: הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי, ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב״כ רונן בר, ראש אגף המבצעים בצה״ל האלוף עודד בסיוק, ראש אגף אסטרטגיה האלוף טל קלמן, המתפ״ש האלוף רסאן עליאן ובכירים נוספים במערכת הביטחון.

במקביל, גורם מדיני הודיע כי ישראל העבירה מידע על הירי לחברות מועצת הביטחון של האו"ם לפני הדיון הסגור שמתקיים עכשיו.

הערכת מצב הערב | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון.

שר החוץ אלי כהן צפוי לקיים הערכת מצב לפני כינוס הקבינט המדיני-ביטחוני ויקבל תמונת מצב. השר צפוי להנחות את נציגויות ישראל בעולם לפעול באופן מידי מול גורמים במדינות שונות ולהעביר להם את החומרה בה ישראל רואה את ההתפתחויות האחרונות.

בתוך כך, יו״ר המחנה הממלכתי, שר הביטחון לשעבר בני גנץ ימסור הערב הצהרה ביטחונית לתקשורת בשידור חי בשעה 20:40. זאת בעקבות ירי הרקטות לעבר ישובי הצפון והדרום.

ראש האופוזיציה ויו״ר יש עתיד יאיר לפיד הגיב בצאת החג לאירועים בצפון ואמר: "ישראל נמצאת היום בעימות בארבע זירות במקביל: בגבול הצפון, בעוטף עזה, ביהודה ושומרון ובירושלים".

לפיד האשים: "אחרי שבממשלה הקודמת הבאנו שקט בטחוני ומדיני, התנהלות קיצונית וחסרת אחריות של הממשלה הנוכחית הובילה לפגיעה חמורה בהרתעה".

לדבריו, "אוייבינו טועים בהערכת החוסן הפנימי שלנו. כשמדובר בבטחון אין במדינת ישראל אופוזיציה וקואליציה. אנחנו נתייצב מאוחדים מול כל אוייב. האופוזיציה תתן לממשלה גיבוי מלא לתגובה קשה של צה"ל וכוחות הבטחון".

עוד אמר ראש האופוזיציה: "ישראל צריכה להגיב בזמן ובמקום שנכונים לנו. אנחנו לא צריכים לשחק לידיהם של אלה שמנסים לחמם את האיזור בחודש הרמדאן. במקום לפעול לפי לוח הזמנים של אוייבינו, עלינו להגיב בעוצמה וללא רחם בהתאם להערכת המצב המתפתחת של גורמי הבטחון.

אני שולח מכאן חיזוק לתושבי הצפון, לתושבי עוטף עזה, לצה"ל, למשטרת ישראל ולכל עם ישראל".

הקבינט הביטחוני בנימין נתניהו יואב גלנט יאיר לפיד בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד