כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
כאשר זכינו לסדר אותו

סיכום חג ראשון: מה היה בבעלזא ובחצרות הקודש

'בחדרי חרדים' בסיכום מחג ראשון של פסח בחצרות הקודש: מה היה בליל הסדר בחצר חסידות בעלזא? | מי לקח את האפיקומן בויז'ניץ? | מה העניק הרבי לרבי יעקב מאיר בערב החג? | ויום היארצייט של מרן ה'שבט הלוי' בחג הראשון. סיכום מתעדכן 

סיכום חג ראשון: מה היה בבעלזא ובחצרות הקודש
ליל הסדר בבעלזא צילום: אנשיל בעק

בחצר חסידות בעלזא, התכנסו אלפי החסידים לתפילת החג הראשון כשהאדמו"ר ניגש לתפילת מעריב של ליל החג הראשון ואמירת הלל, ולאחר מכן ערך את שולחן הסדר לאלפי בחורי החסידות בהיכל 'הגרויסע שטוב' בקריה בירושלים. הרבי הסב לשולחן הסדר ולאחר הקידוש אמר 'תורה' כשאת ההגדה אומר בנו הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח, ליל הסדר הסתיים לאחר השעה 1:00 בלילה.

בתפילת שחרית בחג ניגש האדמו"ר להלל, וכן עלה לתורה בעליית חמישי כשבנו הרה"צ ניגש לתפילת טל. 

בחסידות התרגשות גדולה בחג הראשון לאחר שרבבות חסידים בארץ ובעולם העתירו בימים האחרונים בתפילה לחיזוק בריאותו השלמה של הרבי מבעלזא. 

שולחן הסדר של הרבי מבעלזא. (צולם על ידי נוכרי)

בחצר חסידות ויז'ניץ חוו החסידים חג מאוד מרומם ונעלה, קולו של הרבי נשמע ברמה בכל חלקי בית המדרש, והדבר עורר התרגשות רבה אחרי החורף הקשה שעבר על כלל חסידי ויז'ניץ בתפילה ובדאגה לבריאותו השלמה של האדמו"ר שליט"א.

בליל הסדר סעדו אלפי בחורי ויז'ניץ על שולחנו של הרבי שהורה מספר פעמים לבחורים שקמו ממקומותיהם בשביל לראות יותר טוב שימשיכו לשבת, ושאף אחד לא יעמוד, ממש כבנים הסמוכים לשולחן האב. בליל הסדר השתמש הרבי בחפצי ירושה הירושה לו מאדמו"רי בית ויז'ניץ, במיוחד בצלחת כסף למרק כירושה מהרה"ק רבי משה צבי מסאווראן זיע"א.

את האפיקומן לקח השנה אחד מבאי ביתו של האדמו"ר שהפציר לישועה עבור שניים מבני משפחתו המצפים לישועת ה' במציאת זיווג הגון. את הסדר סיימו בשעה 1:45 בערך ואז ליוו את האדמו"ר אל ביתו בשירה אדירה אשרי העם שככה לו אשרי העם שה' אלוקיו, ובעוד ניגון מיוחד.

התרגשות מרובה היה בכלל החסידים כאשר אחר תקופה ממושכת חידש האדמו"ר את מנהגו להתהלך בין הטורים של אלפי המתפללים בביהמ"ד הגדול. בימי חוה"מ יערוך האדמו"ר את שולחנו הטהור מידי יום בשעה 14:00 בצהריים כאשר אלפים נוהרים לעת זו לחזות בפני הרבי.

שולחן הסדר של הרבי מויז'ניץ בערב החג. צילום: באדיבות המצלם

בערב החג הגיע האדמו"ר מפינסק קרלין למעונו של הגאון הצדיק רבי יעקב מאיר שכטר והעניק לו מצות דקות שאפה בערב חג אחרי חצות, כמו כן העניק לרבי יעקב מאיר גביע לקידוש. 

בתוך כך, לאחר השלום ההיסטורי, בקהילת המשפיע הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטר צפויים לקיים מעמד תפילה ענק ביום שני הקרוב, חוה"מ פסח בראשות רבי יעקב מאיר מול מקום המקדש בירושלים. במעמד צפוי להשתתף ציבור גדול שיקחו חלק במעמד הנדיר שטרם נראה מסוגו.

הרבי מפינסק קרלין מעניק גביע לרבי יעקב מאיר בערב החג. צילום: באדיבות המצלם

• בחצר שבט הלוי ציינו בחג ראשון של פסח את יומא דהילולא קדישא של פוסק הדור מרן הגאון רבי שמואל הלוי וואזנר בעל שבט הלוי זצ"ל, בליל יו"ט בין תפילת מנחה למעריב למדו כלל החסידים בכל בתי המדרש שבט הלוי בכל אתר ואתר, משניות מסכת פסחים בצוותא חדא לפי סדר מיוחד לטובת נשמתו הטהורה. נכדו ממשיך דרכו האדמו''ר משבט הלוי ערך את שולחנו הטהור ביו''ט ראשון לעת ערב, בהיכל ביהמ"ד הגדול שבט הלוי בבני ברק. 

ליל הסדר חג הפסח חסידות בעלזא חסידות ויז'ניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד