כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
חג תחת אש

עדויות האזרחים: "ראיתי שהרכב נפגע - והשכן בתוכו"

אחרי שנורו במהלך החג כ-30 רקטות לעבר הצפון, מספרים תושבי היישובים שספגו את הפגיעות והעבירו את החג במקלטים. תושב יערה סיפר: "אנחנו מורגלים לסיפור הזה, יודעים איך להתנהג ומקבלים עדכונים שוטפים"

עדויות האזרחים: "ראיתי שהרכב נפגע - והשכן בתוכו"
רכב שניזוק בצפון צילום: Ayal Margolin/Flash90

ההסלמה בצפון: במהלך החג שוגרו לפחות 34 רקטות שוגרו מלבנון לעבר יישובי הגליל. כתוצאה מהירי לצפון נפצעו שני צעירים מרסיסים, אחד מהם פגע לאחר שחלק רקטה פגע ברכבו במהלך נסיעה.

מרים גיריס, תושבת הצפון, סיפרה ל'חדשות 12': "היינו בבית, הילדים שיחקו בחוץ פתאום שמענו נפילות ללא אזעקות ואז החלו אזעקות. שמענו צעקות, יצאתי החוצה וראיתי את השכן שלי ברכב שלו - והרכב שלו נפגע, הזמנתי במהירות מד"א. הוצאנו אותו מהרכב והנחנו אותו על הרצפה. הייתה עוד אזעקה בזמן הזה".

עוד סיפרה גיריס: "ראיתי שחור, הילדים שלי יצאו גם החוצה, הם ילדים קטנים ולא ידעו מה זה אזעקה וגם לא ידעו לרוץ לממ"ד. היה הלם גדול, זה היה כל כך קרוב. אחרי שהזמנתי מד"א ושלחתי מיקום רצתי חזרה הביתה לילדים לוודא שהם בממ"ד, ואז חזרתי אליו, אל השכן. הוציאו אותו עם רסיסים בידיים ודם, הוא כן תיקשר אתנו אבל כן היו עליו רסיסים".

פרח כהנא, תושבת הצפון ובעלת מתחם צימרים סיפרה: "יש לנו עשרה צימרים ואורחים שהגיעו היום קצת חששו והעברנו אותם למקלט. אבל נסעו מפה. גם אנחנו לא היינו מוכנים שהם יהיו כאן אם הם לא רגועים, שיסעו למקום אחר. שנים שהיינו רגילים לקטיושות באזור ואחרי כמה שנים היה שקט ורק היום חזרו לירות. זה הפסד אבל חשוב הביטחון לאורח ולא לכיס שלנו. זה נזק כלכלי. קיבלתי ביטולים. האורחים כבר הלכו".

תושב יערה בשם דני אמר כי "רגע לפני תחילת הרקטות, כמו כולם, ישבתי בבית ונהניתי מכול רגע, הנוף אצלנו מדהים. באירוע הראשון לא הייתה בכלל אזעקה נכנסנו מיד לממ"ד, ואז התחילו האזעקות".

"ב-2006 היה לנו אותו הדבר בדיוק, אנחנו מורגלים לסיפור הזה, יודעים איך להתנהג ומקבלים עדכונים שוטפים", הוסיף דני בקול רגוע. "פחד הוא דבר סובייקטיבי, זה היה מטח כבד אבל בכנות הגזרה כולה מיומנת. אשתי יודעת לזהות קטיושה מתוך שינה, אנחנו מאוד רגועים בנושא", המשיך ואמר.

רקטות מטולה הסלמה עדויות הסלמה בצפון ירי מלבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד