כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ההסלמה הביטחונית

גנץ נשא הצהרה לתקשורת; וכך הגיב לפיד

במערכת הפוליטית הגיבו לירי הטילים מלבנון לישראל. סמוטריץ': "ברגעים האלה עוזבים את כל המחלוקות, ההאשמות, והשיקולים הפוליטיים ומתאחדים נגד אויבינו". לפיד: "עלינו להגיב בעוצמה וללא רחם בהתאם להערכת המצב המתפתחת"

גנץ נשא הצהרה לתקשורת; וכך הגיב לפיד
יאיר לפיד ובני גנץ צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

במערכת הפוליטית הגיבו להסלמה הביטחונית. באופוזיציה חלק האשימו את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת ממשלתו במצב אליו התגלגלנו, אולם רובם כמו ראש האופוזיציה יאיר לפיד ושר הביטחון לשעבר בני גנץ, הניחו את השיקולים הפוליטיים בצד ונתנו גיבוי לממשלה. בקואליציה קראו שרים וח"כים לתגובה צבאית חריפה ומרתיעה. 

חבר הקבינט המדיני בטחוני, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב עם צאת החג: "ברגעים האלה עוזבים את כל המחלוקות, ההאשמות, והשיקולים הפוליטיים ומתאחדים נגד אויבינו. מדינת ישראל לא תכיל מתקפות נגד אזרחיה, ואויבינו יצטערו על כך. היעד הנדרש הוא מכה קשה לטרור והחזרת ההרתעה למדינת ישראל".

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין אמר: "איראן אחראית על חיזבאללה, חיזבאללה אחראי על הנעשה בשטח לבנון. אסור לנו לרדוף אחרי זנבות - אלא להכות בראש הנחש".

לדברי אדלשטיין: "האויב בוחן כעת את ישראל ואת תגובתה, ולכן חייבת לבוא כעת תגובה עוצמתית ונחושה, כדי להבהיר לכולם שחרף הדיון הפנימי - ישראל כאן וישראל חזקה כתמיד. טרור מכניעים בעוצמה - לא בהכלה".

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד הגיב בצאת החג להסלמה הביטחונית ואמר: "ישראל נמצאת היום בעימות בארבע זירות במקביל: בגבול הצפון, בעוטף עזה, ביהודה ושומרון ובירושלים".

לפיד האשים: "אחרי שבממשלה הקודמת הבאנו שקט בטחוני ומדיני, התנהלות קיצונית וחסרת אחריות של הממשלה הנוכחית הובילה לפגיעה חמורה בהרתעה".לדבריו, "אוייבינו טועים בהערכת החוסן הפנימי שלנו. כשמדובר בבטחון אין במדינת ישראל אופוזיציה וקואליציה. אנחנו נתייצב מאוחדים מול כל אוייב. האופוזיציה תתן לממשלה גיבוי מלא לתגובה קשה של צה"ל וכוחות הבטחון".

עוד אמר ראש האופוזיציה: "ישראל צריכה להגיב בזמן ובמקום שנכונים לנו. אנחנו לא צריכים לשחק לידיהם של אלה שמנסים לחמם את האיזור בחודש הרמדאן. במקום לפעול לפי לוח הזמנים של אוייבינו, עלינו להגיב בעוצמה וללא רחם בהתאם להערכת המצב המתפתחת של גורמי הבטחון".

לסיום אמר: "אני שולח מכאן חיזוק לתושבי הצפון, לתושבי עוטף עזה, לצה"ל, למשטרת ישראל ולכל עם ישראל".

לעומתם, יו"ר מפלגת 'העבודה', ח"כ מרב מיכאלי קראה שלא לגבות את הממשלה ואמרה כי "תפקידה של האופוזיציה הוא לא לתת גיבוי אוטומטי לממשלה שחבריה מסתובבים עם חבית בנזין ומנסים להדליק את השטח. להפך. תפקידנו לבחון כל אירוע בזכוכית מגדלת כדי לוודא שביטחון ישראל לא נפגע בידי חברי ממשלה כהניסטים קיצונים וחסרי אחריות", אמרה.

לדבריה, "מפלגת העבודה תומכת בצה"ל ובגורמי הבטחון שעושים את העבודה הקשה בשטח. בכל מחלוקת בין צה"ל וגורמי הביטחון לבין הממשלה הקיצונית וחסרת האחריות, מפלגת העבודה תעמוד לצד מערכת הביטחון על מנת לחזק את ביטחון אזרחיות ואזרחי ישראל".

יו"ר ישראל ביתנו האשים גם הוא ואמר: "הכתובת הייתה על הקיר. בשלושה חודשים נתניהו גרר את מדינת ישראל למצב בלתי אפשרי, מעולם לא היינו כל כך מפוררים מבפנים ומבודדים מבחוץ".

ח"כ מתן כהנא, המחנה הממלכתי: בענייני ביטחון אין קואליציה ואופוזיציה. נעמוד מאוחדים מול אויבינו

יאיר לפיד בצלאל סמוטריץ הסלמה בצפון יולי אדלשטיין אביגדור ליברמן מרב מיכאלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד