ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
הנשיא ביידן מעודכן

שיגור הרקטות מלבנון: כך מגיבים בעולם

ארה"ב הגיבה להסלמה בצפון: "שימוש בלבנון כמקום שיגור מעמיד את הלבנונים בסיכון, מגדיל את הפוטנציאל לאי יציבות נוספת במדינה". העיתון אל-אח'באר הלבנוני מדווח כוחות יוניפי"ל פינו את עמדותיהם סמוך לאתר שיגור הרקטות הממוקם בין העיירות אל-מעליה ואל-קלילה

שיגור הרקטות מלבנון: כך מגיבים בעולם
נזקי הרקטות ביישוב שלומי צילום: Fadi Amun/Flash90

הבית הלבן מצטרף למחלקת המדינה בהבעת דאגה בעקבות ההסלמה במזרח ירושלים ובגבול ישראל-לבנון. "אנחנו נשארים מודאגים מאוד מהאלימות המתמשכת ואנחנו קוראים לכל הצדדים להימנע מהסלמה נוספת", אמר דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן ל"טיימס אוף ישראל". "הנשיא עודכן במלואו, והשגריר בישראל טום ניידס ואחרים בממשל ארה"ב ממשיכים בדיאלוג הקבוע שלהם עם ישראל בנושא זה ובנושאים אחרים בעלי דאגה הדדית".

הדובר התייחס להסלמה בהר הבית: "כפי שמשרד החוץ חזר ואמר אתמול, אנו עומדים בתוקף על שימור הסטטוס קוו ההיסטורי באתרים הקדושים בירושלים" הדובר המשיך. "אנחנו גם מגנים את שיגור הרקטות לעבר ישראל. השימוש בלבנון כמוקד שיגור לתקיפות רקטות נגד ישראל רק מעמיד את העם הלבנוני בסיכון ומגביר את הפוטנציאל להמשך אי יציבות במדינה", עוד אמר. "המחויבות שלנו לביטחונה של ישראל נותרה ברזל. אנו מכירים בזכותה הלגיטימית של ישראל להגן על עמה ושטחה מפני כל צורות של תוקפנות".

דובר מחלקת המדינה, ודנט פאטל, אמר לכתבים: "אנו קוראים לכל הצדדים להימנע מהסלמה נוספת. כפי שהנשיא הבהיר, לישראלים ולפלסטינים מגיע לחיות בבטחה וליהנות מאמצעים שווים של ביטחון, שגשוג וחופש, אנחנו מגנים את שיגור הרקטות מלבנון ומעזה", אמר "המחויבות שלנו לביטחון ישראל היא חזקה. אנו מכירים בזכותה הלגיטימית של ישראל להגן על עצמה מפני כל צורות של תוקפנות".

מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, גינה את מטח הרקטות מלבנון, אמר דוברו, וקרא "לכל השחקנים לנהוג באיפוק מירבי".

משרד החוץ הגרמני גינה בחריפות את ירי הרקטות מלבנון ומעזה לשטח ישראל: "זה צריך להיפסק, יש למנוע הסלמה נוספת". גם משרד החוץ הצרפתי גינה את הירי לישראל: "צרפת קוראת לכל הצדדים לשמור על איפוק מקסימלי ולהימנע מכל פעולה העלולה ללבות את ההסלמה".

שר הפנים הלבנוני, בסאם מולאווי, אמר בראיון לערוץ אל-חדת' הסעודי כי "אסור שדרום לבנון ולבנון כולה תהווה פלטפורמה לאיום מטעם שום גורם שהוא". מולאווי הוסיף כי "בדרום לבנון פועלים פלגים חמושים רבים שאינם לבנוניים, אולם כרגע מתקיימת חקירה בנוגע לשיגור הרקטות ובאשר לגורם שסיפק את האמצעים עבורן". לבסוף הדגיש כי "הנסיבות הנוכחיות הן חריגות, אולם קיים הכרח להיצמד להחלטות הבינלאומיות". כך דווח בכאן חדשות.

העיתון אל-אח'באר הלבנוני מדווח כוחות יוניפי"ל פינו את עמדותיהם סמוך לאתר שיגור הרקטות הממוקם בין העיירות אל-מעליה ואל-קלילה.

משרד החוץ הלבנוני מזהיר מפני כוונות ההסלמה של ישראל המאיימות על השלום והביטחון האזורי והבינלאומי. בהודעה מטעם משרד החוץ הלבנוני נמסר כי לבנון מוכנה לשתף פעולה עם כוחות יוניפי"ל ולנקוט בצעדים מתאימים על מנת להחזיר את השקט והיציבות. לבסוף אישר המשרד את מחויבותה המלאה של לבנון להחלטת מועצת הביטחון 1701.

יו"ר מפלגת הכוחות הלבנוניים הנוצרית, סמיר ג'עג'ע, כתב בחשבונו בטוויטר נגד ההסלמה: "מה ההצדקה שמחייבת דווקא עכשיו לשגר עשרות רקטות מדרום לבנון לעבר ישראל? מה תהיה תגובתה של ממשלת לבנון בעקבות מחויבותה להחלטת 1701 של האו"ם? (הפסקת האש אחרי מלחמת לבנון ה-2) האם ממשלת לבנון התכנסה וקיבלה החלטה לשגר רקטות מהדרום לעבר ישראל? אם הממשלה ויתרה על האינטרסים האסטרטגיים לטובת ציר ההתנגדות אז היא ויתרה על אחריותה לשמור על ביטחון המולדת והאזרחים".

נדים אל-ג'ומייל, חבר הפרלמנט הלבנוני, הגיב גם הוא להסלמה הביטחונית ואמר כי "מיליציות איראן ובעלי בריתה חמאס וציר הטרור נחושים להפוך את לבנון לבמה לשיגורי רקטות". בציוץ שכתב בחשבוני בטוויטר כתב אל-ג'ומייל כי "הם נחושים לגרור את לבנון למלחמות שאין לה קשר בהם ונחושים להרוס את מה שנשאר מהמדינה". אל-ג'ומייל הוסיף "אם הם רוצים לשחרר את פלסטין שיילכו לשם יחד עם אסמאעיל הנייה וישחררו מתוך האדמות הפלסטיניות, לא מלבנון".

 

ארה"ב לבנון חמאס הסלמה בצפון ירי מלבנון שיגור טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד