כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"ניתן גיבוי מלא"

גנץ נשא הצהרה: "אסור להישען בקבינט על אנשים קיצוניים, חסרי ניסיון, וחובבי הדלפות"

יו"ר המחנה הממלכתי נשא נאום בעקבות ירי הטילים לצפון והבהיר כי האופוזיציה תיתן, "גיבוי מלא לכל פעולה אחראית ונחושה של הממשלה". גנץ קרא לנתניהו לא לכנס את הקבינט בשל הרכבו. "זו העת להקים פורום מצומצם שינהל את האירוע", אמר

גנץ נשא הצהרה: "אסור להישען בקבינט על אנשים קיצוניים, חסרי ניסיון, וחובבי הדלפות"
בני גנץ בהצהרה צילום: באדיבות המצלם

יו"ר המחנה הממלכתי ושר הביטחון לשעבר ח"כ בני גנץ נשא הערב (חמישי) הצהרה לתקשורת בעקבות ההסלמה הביטחונית ואמר: "מי שאחראי על הירי בצפון הם לא רק חמאס וחיזבאללה, אלא מדינת לבנון, והיא זו שתישא בתוצאות לפעולות הטרור משטחה כמו גם חמאס מרצועת עזה. אני אומר כאן באופן הוודאי ביותר – אנחנו יודעים לתת מענה לטרור גם מלבנון, גם מעזה, וגם מאיו"ש".

גנץ הוסיף: "יש לנו מפעל מטרות ובנק מטרות חסרי תקדים, ביצענו תרגילים נרחבים, קידמנו את מיגון הצפון והשלמנו את המכשול בדרום. רכשנו חימושים ואמצעים שיאפשרו לנו אורך נשימה. צה"ל מאומן ומוכן. אנחנו מוכנים".

שר הביטחון לשעבר תקף: "בחודשים האחרונים, ממשלת ישראל פגעה בחוסננו, בהיררכיה הפיקודית, ודרדרה אותנו לקרע פנימי. ובכל זאת – כמו בעבר, בעיתות של משבר ביטחוני, תמיד ידענו להתאחד. תמיד ידענו לשים את הביטחון מעל למחלוקת. כך יהיה גם הפעם".

לדבריו, "אם נידרש לשים סוף לשקט של 17 השנים האחרונות בגבולנו הצפוני – נעשה זאת, ונגבה מחיר כבד. אם צריך לתקוף בעוצמה בעזה- אין בעיה לעשות זאת; אם צריך להגיע לכל נקודה על מנת לפגוע בטרור נעשה זאת. כמו בעבר, כולנו נתייצב למען המדינה וננצח".

גנץ הבהיר: "אני מבקש להגיד לאויבינו – חיזבאללה, חמאס ומדינת החסות שלהן – איראן: אתם טועים בהערכת המצב. מול טרור שמאיים על אזרחינו, מול ירי על בתי תושבינו, אין קואליציה ואין אופוזיציה. כולנו מאחורי צה"ל וגופי הביטחון כולם. אנחנו מהאופוזיציה, ניתן גיבוי מלא לכל פעולה אחראית ונחושה של הממשלה שיהיה בה כדי להשיב את השקט, ולחזק את ההרתעה".

גנץ קרא במהלך הצהרתו לנתניהו להודיע כי הוא מבטל את פיטורי גלנט: "כדי שנעמוד במשימה, אני קורא לראש הממשלה לייצב את המערכת ולהודיע כי שר הביטחון יואב גלנט ימשיך לכהן בתפקידו. בלי אבל, בלי אולי ובלי שום תנאי. זה הכרחי להצלחה המבצעית ולביטחון הלאומי".

גנץ הוסיף: "לנתניהו חובה גם לנהל האירוע באופן אחראי. אסור להישען בקבינט המדיני ביטחוני, קודש הקודשים של קבלת ההחלטות הביטחוניות, על אנשים קיצוניים, חסרי ניסיון, וחובבי הדלפות, שיפגעו בפעילות הביטחונית. זו העת להקים פורום מצומצם שינהל את האירוע. חיי אדם תלויים בכך".

שר הביטחון לעבר התייחס למהומות בהר הבית ולמתיחות שנוצרה בעקבות כך ואמר: "לידידנו בעולם ובפרט למנהיגי מדינות האזור, אני מבקש להגיד – שישראל שמרה ושומרת על חופש הפולחן ואף הרחיבה לאחרונה את כניסת המתפללים להר הבית אך לא נאפשר למסגדים להפוך לקיני טרור, אל תלכו שבי אחרי התעמולה השקרית של ארגוני הטרור והקיצוניים שמבקשים ללבות את האש.

לכולנו האחריות, לכבד את הסטטוס קוו, ולקרוא להנמכת הלהבות ולמניעת ההסתה והאלימות. כולנו מעוניינים להעביר את תקופת החגים בחיק המשפחות ובתפילות – ולא במלחמות".

לסיום אמר גנץ: "אזרחי ישראל, אמש ישבנו לשולחן הסדר, ושרנו "שלא אחד בלבד עמד עלינו לכלותינו" האחד הזה, הוא לא רק האויבים שלנו - הוא גם אחדותינו והאגרוף האחד שעלינו להיות כדי להתמודד מולם כשיהיה צריך ונראה שצריך".

לדבריו, "זו העת להישמע להנחיות, ולהילחם ביחד כדי להשיב את השקט. כדי שנוכל להמשיך ולהיאבק על ערכינו, ועל עתידנו המשותף כמדינה יהודית, דמוקרטית, בטוחה וצודקת. לא נוותר על המאבק, ולא נוותר על ביטחוננו. זה וגם זה".

בני גנץ הסלמה בצפון בנימין נתניהו הצהרה לתקשורת ירי מלבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד