כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מקוממיות לצפון 

בגלל הפקקים: הגוי הביא מצות שעה לפני חצות

מצות מצווה שנאפו אחרי חצות היום בערב פסח הגיעו לעיר נוף הגליל שבצפון שעה לפני סוף זמן אכילת אפיקומן. 'בחדרי חרדים' עם הסיפור המלא על המצות שנתקעו בפקקים ונשלחו על ידי נהג גוי 

בגלל הפקקים: הגוי הביא מצות שעה לפני חצות
אפית מצות מצווה בערב פסח צילום: דוד כהן - פלאש 90

החסידים שבשכונת הר יונה שבנוף הגליל לא ידעו את נפשם בליל התקדש החג, מזה מספר שנים שמגיע משלוח ממצות באש שבמושב 'קוממיות' שנאפו לאחר חצות היום למהדרין, לאברכים החוגגים את עריכת ליל הסדר בנוף הגליל.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי השנה בערב חג הפסח הכבישים לצפון היו פקוקים באופן חריג מהרגיל, והמצות נתקעו בדרך. לאחר מאמצים מרובים נמצא לפני השקיעה נהג גוי בחיפה שלקח את המצות והיה אמור להביא את המצות בכניסת החג לבית המדרש של חסידות בעלזא בשכונת הר יונה.

כאן, משום סיבה שטרם התבררה הגוי לא הגיע, במשך כל התפילה המתינו האברכים מחוץ לבית הכנסת אולי בסוף המצות תגענה, אך לאכזבתם מצות המצווה שלהם כל כך חיכו לא הגיעו ליעדם.

בסיום התפילה הציבור התפזר הביתה לעריכת שולחן הסדר כשהם כבר כמעט התייאשו מהמצות אותם חשבו לזכות לאכול והם ישתמשו במצות שרכשו קודם החג.

שעה לפני חצות החליט אחד האברכים ללכת שוב לבית המדרש ולבדוק האם בכל זאת המצות הגיעו ליעד, לשמחתו הרבה מצא ערימה של סטים של 3 מצות מצווה שהגיעו בעיצומו של ליל הסדר, וחיש מהר המצות חולקו בבתי החסידים שהזמינו מראש, לשמחת האברכים שזכו לאכול את האפיקומן ממצות שנאפו ערב פסח אחר חצות.

מצות מצווה נוף הגליל גוי של שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד