כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בגלל חוק החמץ

פרובוקציה בשער בית החולים: מסיבת פיצות

קבוצת ישראלים מבקשים לפגוע בקודשי ישראל ולבזות את חג הפסח בפרהסיא. מדובר ב'מסיבת פיצות' שמתוכננת להתקיים בצהריים בשער בית החולים שיבא תל השומר וזאת במחאה על חוק החמץ

פרובוקציה בשער בית החולים: מסיבת פיצות
בית החולים שיבא בתל השומר צילום: פלאש 90

בל ייראה ובל יימצא: קבוצת ישראלים מתכננת לקיים היום (שישי) חול המועד פסח 'מסיבת פיצות' פרובוקטיבית על רקע חוק החמץ שעבר במליאת הכנסת בסוף המושב, לפיו יותר למנהל בית חולים לתלות שלט בכניסה למקום שבו יתבקשו הנכנסים שלא להכניס חמץ במהלך ימי הפסח.

אחת היוזמות של הפרובוקציה קראה בחשבון הטוויטר שלה לאזרחים להגיע ולהשתתף במסיבת פיצות רח"ל שתתרחש בשער הכניסה הראשי לבית החולים שיבא בתל השומר ב-11:30. עם זאת היא מדגישה בפרסום "הפיקניק ייערך בסמוך למתחם הכניסה, מחוץ לשטח בית החולים".

היא ממליצה להביא: מחצלות, כלי אוכל לפיקניק כולל כוסות (אנחנו לא מביאים חד"פ), שתייה אם בא לכם (תביאו מים), אווירת חירות וכבוד לזולת, האירוע יתקיים בחוץ אז מומלץ להצטייד בכובעים ובקרם הגנה. עוד היא מדגישה כי "האירוע בתיאום עם המשטרה". בהודעה לציבור נכתב כי "הארוע הזה נולד מתוך כבוד לזולת ולמסורת ישראל".

תגובות הגולשים הינן תקיפות וחריפות ביותר. רובן יצאו נגדה וקראו לה לחזור בה מהמעשה הפרובוקטיבי ולמנוע חיכוך והתגרות מיותרים תוך פגיעה בקודשי ישראל.

לפי הדיווח ב'ערוץ 7' הרב דוד סתיו, יו"ר ארגון רבני צהר ורבה של המועצה המקומית שוהם, נפגש ביום שלישי עם מארגני מחאת החמץ בניסיון למנוע מהם לקיים את האירוע. שני הצדדים הציגו את כאבם על המצב שנוצר. סתיו אמר בסיום המפגש: "לצערנו, לגבי אירוע המחאה המתוכנן לא הגענו להסכמה למרות הניסיונות הרבים, אך כן הגענו להסכמה על המשך השיח לאחר חג הפסח. זאת על מנת לקדם את שיתוף הפעולה שיסייע להמשך החיים המשותפים בין דתיים לחילוניים כדי שכולנו נוכל לחיות זה לצד זה. דבר שכולנו בסופו של דבר חפצים בו".

נזכיר כי חוק החמץ שעבר בכנסת ימים ספורים לפני חג הפסח קובע כי כל מנהל בית חולים יוכל להציב שלטים בבית החולים המורים על איסור אכילת חמץ בשטח המקום, אך לא מאפשר למנהלי בתי החולים להורות על חיטוט בתיקים וכך אכן מתנהלים בבתי החולים.

פרובוקציה פיצות חוק החמץ סערת החמץ בית חולים שיבא תל השומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד