ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
ההסלמה הביטחונית

לילה סוער: צה"ל תקף בלבנון וברצועת עזה, טילים נורו לעוטף

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך שעות הלילה מטרות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה ובדרום לבנון. במהלך התקיפות נורו מטחים כבדים מרצועת עזה לעבר יישובי העוטף. נפל של טיל פגע ככל הנראה בבית בשדרות - נגרם נזק רב, אך בחסדי שמים ללא נפגעים • עדכונים

לילה סוער: צה"ל תקף בלבנון וברצועת עזה, טילים נורו לעוטף
התקיפות הלילה ברצועת עזה צילום: רשתות פלסטיניות

התגובה הישראלית לירי הגיעה: חיל האוויר תקף לפנות בוקר (שישי) מטרות טרור של ארגון הטרור חמאס בדרום לבנון בתגובה לירי עשרות טילים מלבנון לשטח ישראל במהלך החג אמש. 

מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל תקף הלילה מטרות תשתית ומטרות של ארגון הטרור חמאס בשטח דרום לבנון. צה"ל לא יאפשר לארגון הטרור חמאס לפעול מלבנון ורואה במדינת לבנון אחראית לכל אש הנורית משטחה".

בנוסף, חיל האוויר גם תקף במהלך שעות הלילה מטרות טרור של הארגון ברצועת עזה. בין היתר הותקפו שני תוואי מנהרות טרור ושני אתרי ייצור אמצעי לחימה, פיר לאתר תת קרקעי לייצור אמצעי לחימה, שלושה אתרים נוספים לייצור אמצעי לחימה ומנהרת טרור של הארגון.

תקיפות צה"ל ברצועת עזה. צילום: דובר צה"ל

התקיפה ברצועת עזה בוצעה במספר גלים, בצפון ובדרום הרצועה. הבוקר שבו מטוסי חיל האוויר ותקפו עמדות צבאיות של ארגון הטרור חמאס לאורך גבול הרצועה, בעקבות הירי המתמשך לדרום.בעקבות המתיחות, צה"ל החליט על תגבור של יחידות אגוז ומגלן לפיקוד הצפון ולפיקוד הדרום. בנוסף, הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי צפוי לקיים הבוקר הערכת מצב נוספת. 

במהלך התקיפות ברצועה נורו עשרות רקטות לעבר יישובי העוטף ולעיר שדרות. מרבית הטילים יורטו על ידי כיפת ברזל. בתום התקיפות - זמן קצר לפני השעה 7:00 בבוקר, בוצע ירי מאסיבי לעבר שדרות והעוטף.

27 טילים נורו מרצועת עזה. 20 לשדרות ו-7 לאזור עלומים. לוחמי כיפת ברזל שיגרו 18 מיירטים לעבר הטילים. צה"ל לא הגיב לירי הנרחב.

בתוך כך, מעט לפני השעה 6:00 בבוקר, פגע ככל הנראה נפל של טיל בבית בשדרות וגרם לנזק. לא היו נפגעים.

מהעירייה נמסר: "בהמשך לדיווחים על פגיעה בבית בשדרות מהרקטות שנורו לפני כמחצית השעה, בית בשכונה ותיקה נפגע, אך טרם ידוע מה הפריט שגרם לפגיעה. כוחות משטרה ועירייה סורקים את האזור. נגרם נזק לגג ולרכוש, אין נפגעים בגוף. צוותי חוסן ורווחה של עיריית שדרות נמצאים בזירה ונותנים סיוע לבני הבית ולשכנים".

הפגיעה בבית בשדרות. צילום: ביטחון עיריית שדרות

צה"ל הנחה את תושבי העוטף להישאר בסמיכות למרחבים מוכנים. "בהתאם להערכת המצב, על תושבי עוטף עזה לשהות בקרבת מרחב מוגן שניתן להגיע אליו בזמן ההתגוננות הרלוונטי, עד להודעה חדשה", נמסר מדובר צה"ל.

דובר צה"ל דניאל הגרי אמר בתדרוך לכתבים: "התמקדנו בלבנון בתקיפה בשלוש מטרות תשתית של חמאס בדרום לבנון דרומית לראשדיה אזור ממנו בוצע הירי אלינו. שוגרו 44 רקטות מעזה לשטח ישראל".

הגרי הוסיף: "התושבים בעוטף עזה הונחו להישאר עד השעה 08:00 ליד מרחב מוגן ובהמשך לאחר הערכת מצב יחליטו לגבי ההמשך".

חמאס פרסם גינוי לתקיפה בלבנון והדגיש את עמידתו והזדהותו עם העם הלבנוני. "אנו מגנים את התוקפנות הציונית הבוטה נגד לבנון. הישות הציונית והנהגתה הפשיסטית נושאות באחריות המלאה להשלכות של ההסלמה המסוכנת הזו", נאמר בהודעה.

ארגון הטרור הוסיף: "אנו מדגישים את הסולידריות שלנו עם העם הלבנוני וקוראים לליגת הערבית, לארגון לשיתוף פעולה אסלאמי ולאו"ם לנקוט פעולה דחופה כדי לעצור את ההפרות של ישראל שחרגו כל גבול".

מארגון יוניפי"ל - כוח מטעם האו"ם המוצב בדרום לבנון נמסר: "ישראל הודיעה לנו שתגיב בירי ארטלרי על מתקפת הרקטות אתמול. לאחר מכן נשמעו פיצוצים באזור העיר צור. מפקד הכוח הגנרל ארולדו לאזרו דיבר עם הרשויות משני הצדדים של הקו הכחול. שני הצדדים אמרו שהם לא רוצים מלחמה. האירועים ביממה החולפת עלולה להוביל להסלמה רצינית באזור".

מוקדם יותר הלילה הסתיימה לאחר כשלוש שעות ישיבת הקבינט המדיני ביטחוני שעסקה במתיחות הביטחונית בדגש על ירי הרקטות לצפון. בקבינט התקבלו שורת החלטות.

בפתח ישיבת הקבינט אמר ראש הממשלה נתניהו כי אויבי ישראל ישלמו מחיר על התוקפנות אך לא כיוון אצבע מאשימה למי מארגוני הטרור. 

נתניהו אמר: "הבהרתי בימים האחרונים שאויבנו לא יטעו בנו. הוויכוח הפנימי בישראל לא ימנע מאיתנו לפעול נגדם בכל מקום ובכל עת שיידרש. כולנו ללא יוצא מן הכלל מאוחדים בזה".ראש הממשלה הבהיר: "אין לנו שום עניין לשנות את הסטטוס קוו בהר הבית. אנחנו קוראים להרגעת הרוחות ואנחנו נפעל בתקיפות נגד קיצוניים שנוקטים שם באלימות".

עוד אמר נתניהו: "באשר לתוקפנות עלינו מהזירות השונות, אנחנו נכה באויבנו והם ישלמו מחיר על כל מעשה תוקפנות. אויבנו יגלו שוב שברגעי מבחן אזרחי ישראל עומדים מאוחדים ומלוכדים ומגבים את הפעולות של צה"ל ושאר זרועות הביטחון כדי להגן על מדינתנו ואזרחנו".



הסלמה בצפון צה"ל רצועת עזה לבנון חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד